Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Jeg er med i en jenteklubb og imårgen er det treff. Det er på min termin. Hvis jeg merker at fødselen er i gang eller noe kommer jeg selvsagt ikke til å dra, men lurer på hva hvis jeg ikke merker noe... Anbefales det å holde seg hjemme nå i disse tider? På fredag var jeg i selskap og de gikk veldi bra. Det er ca 20 min å kjøre dit jeg skal. Holder dere dere hjemme eller er dere med på "ting" og lever nærmest som normalt til signalene melder seg?? Er usikker på om jeg skal dra eller ikke... Det er jo så kjekt å treffe venninnene mine da...
glad-mam Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Bare dra! Er ikke større sjanse for at fødselen skjer akkurat på termindagen enn dagen før eller etter, eller en uke senere. Selv fødte jeg ti dager over termin med førstemann, vil anbefale deg på det sterkeste å gjøre hyggelige ting hver dag fram til fødselen faktisk starter. Det gjør ventetida hyggeligere og kortere. Og om det mot formodning skjer akutt kommer ambulansen og henter deg ) he he Nei, men seriøst, dra ut og ha det hyggelig! Det prøver jeg på, det eneste jeg unngår er lange gåturer ute i skogen el, greit å være ved veien/folk og ha med mobilen. Det tar jo stort sett mange timer så er lite å frykte. Lykke til )
Lirum Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Æ - dra å ha det hyggelig. Le og prat så den store magen rister godt. Du erkjenner at fødselen er igang i god tid før det begynner å bli en heft ut av det. Jeg kjente at fødselen var i gang så smått og gikk på KINO!!! og promenerte med min kjære i byen på hjemvei - JEg sov godt og dypt fra ca midnatt til klokka 3, da tok det en ny vendig og ble svært merkbart. Men jeg dusjet og spiste froskost og vi GIKK til byen for å levere min EKSAMEN (?) på veien og tok BUSSEN (denne ekstremt avslappede holdning grunner seg selvføgelig i frykten for å ta feil, og frykten for å dramatisere og så bli sendt hjem!) - men altså på bussen begynte det å bli litt heftig. Et tegn på at man bør vende nesen mot klinikken er selfølgelig når smertene begynner å prege pustingen din og når du kjenner at tåken senker seg og at verden er fjern og litt likegyldig - det er litt som en rus.... Omtrent slik var det andre gang også, jeg hadde plenty av tid fra jeg erkjente at det var igang til jeg faktisk var fødende. Jeg tror dette møtet vil bli godt for deg, jeg vil faktisk anbefale deg å være så aktiv og sosial du bare orker så lenge du kan.... ha bare rutinene i orden. Vit hvor papirer og ha alt klart, instruer far og øverig familie om å ha med seg mobiltelefonene sine overalt, ha en liste med numre i tilfelle noe skjer din egen telefon osv.... Ha en plan for hva du gjør HVIS.... men om du skal sitte inne med overtid blir du garantert GAAAAAAAL!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Tusen takk for svar! Jeg tenkte at andre trodde jeg var gal som var ute og vimset som vanlig når fødsel kan skje når som helst. Formen er veldig bra og kjenner ikke at noe er på gang nå ihvertfall. Men de beste hadde vært å våkne til at fødsel starter imårgatidlig da:) Jeg lengter sann til å se og holde lille vennen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå