Gå til innhold

Noen som har prøvd modningsakupnuktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man i så fall begynne med dette? Bare hørte tilfeldigvis om det i dag fra en venninne, og synes jo det høres litt smart ut. Men på den annen side føles det feil å skulle tukle med naturen; babyen kommer jo når den er klar skulle man tro;. Noen synspunkter der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Begynte med modningsakupunktur på onsdag, har fått mer murring etter dette.

Jeg selv liker ikke mye tukling, men følte ikke dette var det. Fikk 7 nåler på bestemte punkt på kroppen.

Har hatt en periode siden før jul med sjukdom og mye plager, så er veldig sliten nå. Dette er grunnen til at jeg ville prøve å modnes for å ihvertfall slippe å gå over termin. Men dette har en ikke garanti for.

Modningsakupunktur kan en begynne med i uke 37 (fullgåtte).

Mvh

Skrevet

Takk for svar;) Leste litt om det under "ekspertsvar-arkiv", og hun akupnuktøren mente det var bra for kroppen i alle tilfelle.Jeg er i uke 36, så jeg bør sikkert vente litt. Masse lykke til riho1;)

Skrevet

Fikk ei jente i Januar i fjor, ei venninne av meg som er akupunktør og fotsoneterapaut, kom hjem til meg kvelden den 21, hun gav m nåler og fotsoneterapi en time, men fortsatte og massere punktene på føttene resten av kvelden frem til midnatt, kl 09.00 mrg etter bar det i vei til sykehuset:)

Hun ville egentlig begynne m meg 3-4 uker før termin, men jeg var treig så vi begynte en uke før.

Skal gjøre det samme denne gangen.

Skrevet

Så hun mente man kunne begynne så "tidlig" som 3-4 uker før? Jeg er 36+1 i dag; litt tidlig kanskje.....

Skrevet

Modningsakupunktur begynte jeg med forrige uke. Var da 36 uker på vei. Bør ikke begynne noe særlig før det tror jeg.

Skrevet

Har du merket noe da? Litt nysgjerrig denna her;)

Skrevet

Dytte litt eg å...e nyskjerrig eg å..

Skrevet

Spurte JM/akupunktøren min om når en kunne begynne med modningsakupunktur (er i uke 33), hun sa at en i allefall ikke skulle begynne før uke 36, kanskje ikke før uke 38. De kjenner på pulsen din om kroppen begynner å bli "klar" for å føde.

Skrevet

Jeg skal begynne med fødselsforberedende akupunktur neste uke, altså i uke 36.

Jeg ser ikke på dette som å tukle med naturen. Du får jo nåler som skal styrke deg og gi deg energi til fødselen også. Og gjøre deg mer mottakelig for smertelindring med akupunktur under fødselen om det er et alternativ. Jeg tar ikke "bare" dette for at jeg skal unngå å gå overtid selv om det selvfølgelig er en av grunnene. Litt hjelp til å modnes når babyen er klar for det gjør ingen skade. Gjør heller dette enn mange av de andre forslagene/kjærringrådene for å få igang fødselen. :)

Skrevet

Fikk i går. er 38 uker . Det jm sa var at man ikke skulle sette modinigs kur før uke 38. Først da er barnet ferdig og klart til å fødes.

Skrevet

Var det jeg fikk vite jeg også... Man kunne sette akupunktur til nød i uke 37, men modningsakupunktur burde man være forsiktig med, helst vente til uke 39, men man kunne sette noen nåler forsiktig i uke 38.

Skrevet

Jeg sjekket med akupunktøren jeg brukte for svangerskapskvalme, og hun sier at hun kun bruker modningsakupnuktur for å sette i gang fødselen. Hun sa at det uten unntakt tok alt fra noen timer til maks fem dager etter behandling at man fødte, og at hun derfor aldri gjorde dette før termin var nådd. Forskjellige svar vi alle får tydeligvis; blir litt gærn av all ekspertisen der ute jeg;) Best å ikke ta alt for god fisk!

Skrevet

Har prøvd akupunktur, men om det er modningsakupunktur, vet jeg ikke. Har fått nåler som skal hjelpe leddbåndene i og rundt bekkenet til å bli mer elastisk, dvs at det lettere blir åpning når jeg får rier. Samtidig vil dette kunne forhindre revning. Har hatt 3 behandlinger fra uke 38.

Har avtalt med akupunktøren at jeg skal ringe henne om jeg passerer termindato, da kan hun prøve å sette igang fødselen. Hun mente det da ville ta noen timer fra behandling til jeg skulle få rier, om det hadde noen effekt på meg( om jeg var moden nok).

Det er vist mange ulike versjoner ute å går og mange ulike behandlinger...

Skrevet

Det er forskjell på modningskupunktur og akupunktur for å sette i gang fødselen! Såvidt jeg har skjønt er det forskjeller innen modningsakupunkturen også, men det skal jeg spørre mer om hos min akupunktør som har gjort dette x antall ganger før. Jeg skal begynne når jeg er 35 fullgåtte.

Skrevet

hvor gjør dere dette?

Hva koster det?

Betaler dere det selv?

Skrevet

Jeg skal få modningsakupunktur gratis hos jordmor fra i morgen, da er jeg 36+2. Hun sa man kunne starte fra uke 36. Etter den første behandlingen skal jeg dit 2 ganger i uken frem til det skjer noe:)

Jeg synes ikke dette er "tuklig", og jeg vil helst slippe å gå over tiden og evnt måtte bli satt igang

(mye snakk om at sånne ting er arvelig, og moren min gikk 2,5 uke over tiden med meg og endte med keisersnitt - det har jeg lite lyst til!!),

dessuten kommer jo ikke babyen før den er klar.

Skrevet

Jeg skal gjøre det hos en akupunktør i oslo, og betaler 300,- selv.

Skrevet

Jeg begynte i uke 36 med fødselsforberedende, der akupunktøren åpner noe i bekken, i tillegg til at jeg fikk endel for ryggsmerter. Setter gradvis noen mot livmoren, og øker dosene ettersom det nærmer seg. Deilig med litt egenpleie. Har også fått nåler mot halsbrann som hjalp veldig.

Betaler 380 pr gang, og der jeg går er de ganske spesialisert på gravide og småbarn..

Skrevet

Åh søren; dét med halsbrann skulle jeg ønske jeg hadde tenkt på før;)! Har vært ekstremt plaget med det, men nå som hun endelig har lagt seg med hodet ned har det bedret seg litt heldigvis..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...