Gå til innhold

Hvilken middagsmat er du flinkest til å lage? Og hva lager du helst ikke?


Gjest

Anbefalte innlegg

Selv de som ikke liker/kan å lage mat har vel sin favoritt.

 

Selv liker jeg best å helsteke biff i ovnen med bernaise, potetbåter og grønnsaker til.

 

Jeg liker ikke noe særlig å lage tradisjonell norsk mat (potetball, sosakjøtt, frikassé osv) fordi jeg ikke kan det... Har lyst å lære, men foreløpig så nyter jeg det som middagsmat hos mamma/svigers :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker egentlig best å bake jeg :)

 

Men biff med potetbåter og saus, helstekt svinefilet med tilbehør, taco og masse andre gode retter blir ofte lagd i kjøkkenet!

 

Liker ikke å lage sånn tradisjonell mat, men det er ofte fordi jeg ikke kan det... Får lære meg å lage ordentlig brun saus og sånn kanskje?

 

Mannen min er best på å grille!!! Gleder meg til sommeren jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig en ekte TORO-husmor. (Har sett noen med det nicket her på DIB, det hadde passet godt på meg også) Holder meg til de enkle og ikke så avanserte middagene. Yndlingsmaten min er biff, enten med fløtegratinerte poteter (mmmm...) eller med salat og potetsalat (mmmm....). Men vet ikke om jeg er sååå flink til å lage den maten?!

 

Er ikke noe spesielt flink til å lage avansert mat, men det kan jo være rett og slett fordi jeg nesten aldri har prøvd heller. Men det jeg er aller dårligst til er å bake gjærbakst. Det bruker å bli noen harde klumper ut av det... :o/

 

Godt at mannen min er flink til å lage mat, ellers ville det blitt stusselig for meg og Karsten! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker første gang jeg serverte eldstemann hjemmelagede kjøttkaker - og han likte det!! Da tenkte jeg på ingenting er som "mammas kjøttkaker" - og fikk litt klump i halsen av det;-)

Senere er det nok blitt servert mer Gildes kjøttkaker enn mammas - tror jeg må gjøre noe med det etterhvert, kanskje...

 

Jeg er best på steker i ovn (lam, indrefilet av okse/svin) - veldig enkelt for da er det bare å bruke steketermometer. Så blir det ofte potetbåter til, og asparges - nam! Ellers er jeg en Knorr-mamma (synes Knorr ofte er bedre enn Toro;-)

 

Det blir ikke så mye tradisjonell norsk mat her hjemme heller, iallefall ikke det som ikke kan lages på Knorr eller Toro sine poser;-)

 

Er rasende god på gjærbakst, da - hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg elsker å lage mat, så eg lager det meste... ofte bruker eg fantasien me maten eg har heima... syns da e gøy, spesielt når samboer kommer heim å skryter øve maten :o)

 

Er slett ikkje flink til å bake, lager marmorkake, er alt eg får til..

 

Er kjempe god på å lage heimalagde karbonader og kjøttkaker...

 

Lista kunne blitt lang, men like ikkje skryta.. heheheeh

 

berre tulla, kanskje... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...