Gå til innhold

trenger trøst jeg.... sliter med biarbeidsgiver..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært sykmeldt i lang tid, 50, og 75%... fra min 100% stilling, og har tatt litt på si med en vedsiden-av-jobb på kveldstid, dette besto av salg av undertøy nå og da.

dette var jo noe som var artig å holde på med og ingen direkte jobb, men en hobby, men formen stoppet jo sitt til at jeg ikke hverken orket eller kunne jobbe mer. dette skjedde en stund før jul, da jeg gikk ut i 100% svangerskapspenger.

arbeidsgiveren i dette firmaet sluttet ikke å ringe og mase, ga ikke beskjed til mine kunder om situasjonen jeg var i, og det som værre var... produktene som kundene mine hadde bestilt tok opptil 8uker før mottatt og ikke 10 dager som lovet fra firmaet... Dette er jo heller ikke egnet situasjon for meg som selger.....gravid og dårlig.. stress stress stress. nå krever hun at jeg skal trekkes i feriepenger av tapet hun har hatt fordi jeg ikke har kunnet utføre jobben... jeg ga jo fra meg alt av info for at hun skulle ta seg av jobben videre..

-jeg har hatt tilgang på pc via hennes firma som jeg har betalt 300,- i mnd på.. av lønna mi, dette for at denne pcn skulle være min!! hun kan utgiftsføre... nå krever hun denne tilbake uten at jeg får tilbake pengene mine!!

-Jeg har kjørt lange distanser for å utføre arbeidet, og ikke fått kjøregodtgjørelse...

-jeg har ikke fått lønnsslipper siden jeg begynte...

-jeg har ikke fått årsoppgave...

-jeg porterte mobilnr mitt fra telenor til netcom, (i hennes firmanavn fant jeg ut senere) for å ringe gratis til hverandre i firmaet og for å få rimeligere ringeminutter etc.. ikke fått godskrevet ei krone på regningene mine fra henne, og hun har såklart utgiftsført mva på mine regninger, til sitt firma...

har hun betalt skatt på meg??

Nå truer hun meg også med å anmelde meg for underslag av pcn, som hun liksom hevder at vi ikke har noen avtale på..., som jeg nekter å levere fra meg før jeg har fått mine penger utbetalt.. :-som hun så fint uttalte seg,,, det ville bli problemer for meg i min faste jobb med anmeldelse på meg for dette.

hun driver meg til vannvidd, og nå har jeg skikkelig vondt i magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg dytter. håper noen kan ta en liten titt...

Skrevet

Hei

I utgangspunktet tror jeg at biarbeidsgiveren din er helt på jordet, men mitt tips til deg er å ta en telefon til arbeidstilsynet imorgen (815 48 222) for der har de en svartjeneste og flinke folk (det koster 32 øre i minuttet å ringe..)

Dersom de ikke er hjelpsomme, av en eller annen grunn, bør du gjøre et poeng ut av at du er usikker på om arbeidsgiver har betalt inn skattepengene, da det er straffbart å ikke gjøre dette.

Lykke til:-)

Skrevet

om du kontakter en advokat som er god på arbeidsrett, kan hun også bli døm,t til å betale alle saksomkostninger dersom hun har opptrådd ulovlig.

Lønns og trekkoppgaver kommer vel omtrent nå, men ring og sjekk uansett. Og les også alt der med lupe. Jeg la nemlig merke til at mine to forrige arbgivere trakk meg i lønn for telefonbruk samtidig som jeg måtte skatte av dette på lønns og trekk oppgaven- det er feil fikk jeg vite i etterkant... Det har de ikke lov til!

Lønnslipper har du krav på- det er det fremgår hvor mye skatt du trekkes, og hva du har tjent hittil i år, og denne mnd.. Pluss evnt trekk dersom du har det. Pc trekk, kantine osv..

Der bør det også fremgå hva du har kjørt- en kjørebok skal inneholde reisens formål (som i ditt tilfelle er salg), tid, sted og antall kjørte km. Dersom arbeidsgiver betaler etter kjørebok får du etter faste satser pr km, pluss bom og parkerings kvitteringer.

Det virker som du kanskje burde skaffe deg en advokat eller jurist til å se på regelverket sammen med deg. Sørg for å ta vare på ALL korrespodanse med arbgiver, og alle avtaler dere har. Ta med deg dette!

Det er fryktelig mange salgsorgansiasjoner- store som små, som dessverre ikke bestandig er like pliktoppfyllende..

Skrevet

takk for tipset, skal gjøre det.

værste er at det stresser meg skikkelig opp. kan jo ikke kreve av meg å jobbe.... da hadde jeg jo heller jobbet hos min hoved-arbeidsgiver.

hva skal hun anmelde meg for da?? jeg har ikke vært tilgjengelig pga sykdom, og hun har ringt halve familien min i tillegg til samboer for å gi meg beskjeder... jeg får jo aldri fred. er så stresset nå at jeg begynner å føle meg uvel. hodepine, svimmel, hjerteklapp, skjelvinger og masse masse kynnere. blir jo bekymret for lille sneip i magen også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...