Gå til innhold

er F*** ikke bra igjen enda!!! 3 mnd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja jenter... Hadde aldri i mitt liv forestillt meg at jeg kom til å ha vondt så lenge etter fødsel! Er 3 mnd siden, revnet litt, 3.grads sying.

Måtte katiliseres (eller hva det heter) under og etter fødsel.

Urinrøret mitt er fremdeles sinnsykt ømt!! Har fortsaatt VONDT i underlivet!!! :-(

Blir sprø snart! Skal det være sånn?????!!

Ved 8 uker var jeg hos legen. Hun kunne ikke se noe uvanlig, men gjorde ikke GU med spekel da jeg hadde så vondt

Men seriøst! Griner snart av hele greien! Det er så stramt! Om jeg sitter meg ned på huk f.eks kjenner jeg at det strekker noe så jæ*** :-( Når jeg er på do også... :(

Uff frustrert!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hvordan du har det, og kan trøste deg med at det blir bedre med tiden. 3 grads rift er ganske mye det, og du har en del sting da, så ikke noe rart at det er ømt. Jeg hadde det samme og hvis noen hadde fortalt meg hvor jævlig det var, hadde jeg stått på at jeg skulle ha keisersnitt.(ble vurdert pga angst, men så skulle jeg være tøff..)

Jeg ble også katetrisert under og etter fødsel, gikk med kateter på barsel i 5 dager og måtte katetrisere selv i ca to uker. Det er nå seks mnd siden fødsel, og jeg kjenner at det fortsatt føles ømt rundt urinrørsåpningen, spesielt etter sex eller hvis jeg har sittet på hardt underlag. Hele underlivet er generelt mer ømt og jeg kjenner det godt når jeg sitter på huk, men merker at det hjelper når jeg kniper til. Vi må være super flinke til å knipe etter såpass stor rift!!!

Har du prøvd å ha sex? Er du flink til å knipe?

Legen har bedt meg ta kontakt dersom jeg ikke merker bedring, men det gjør jeg jo. For det har blitt mye bedre enn det var... Jeg ville tatt kontakt med fastlege igjen hvis du ikke merker bedring i løpet av noen mnd.

Håper det var litt trøst, pleier å hjelpe at noen forstår hvordan man har det. Jeg møtte ingen som skjønte at dette var jæ... vondt og det gjorde det egentlig verre...

Lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar :) Du aner ikke hvor mye det hjalp!

Ja jeg syns det er helt forferdelig, godt at vi er flere...

Var sist til legen nå i forrigge uke, fortalte at det fremdeles var vondt og ømt så det var visst normalt opptill ett halvt år... er en liten trøst i det da :)

Ja har prøvd å ha sex... er ikke direkte vondt sånn, men veldig ubehagelig! Litt intimt men han kommer liksom ikke helt inn...(?) Det er noe som "stopper". Har du merket det??

Men blir bedre for hver gang vi prøver :) Men kjenner liksom at det stikker litt...

Jo kniper, men ikke så mye som jeg burde. MÅ bli flinkere til det.

Skrevet

Slenger meg på her... Over 4 mnd siden fødselen, men fremdeles vondt i "katastrofeområdet". Går til oppfølging på sykehuset, men synes ikke det hjelper en dritt. Gruer meg til hvert eneste toalettbesøk. Kan ikke sitte skikkelig på en stol, for da kjennes det ut som noe overstrekkes nedentil. Begynner også å bli rimelig frustrert nå.

Skrevet

Oi då :(

Jo sitte klarer jeg...

Hvor mye revnet/ sydde du?

Skrevet

Tror ikke det var mer enn 3. grad, men revnet også mye fremover. Ble lappet sammen på operasjon etterpå, så det skulle jo ligge til rette for at alt blir bra til slutt. Tuslet også rundt med kateter 4 dager etter fødselen. Har hatt en reoperasjon etterpå, men fremdeles vondt, vondt vondt! Har ikke orket tanken på sex enda. Har fått vite at ting blir bedre når jeg sluttet å amme, for da blir slimhinnene sterkere. Nesten så jeg får lyst til å slutte ammingen for å teste, men skal prøve å holde ut litt til. Det er jo blitt bedre enn det var i starten, det er bare at det går så fryktelig saaaaakte fremover...

Skrevet

Heisann!

Jeg hadde det på samme måte... Kunne ikke ta GU på 8 ukers kontroll pga smerter... Gjorde det ikke før 4 mnd etter fødsel. Hadde fortsatt vondt da og... Kan bare trøste deg med at det går gradvis over. Er nå 8 mnd siden fødsel og har vært helt bra en god stund nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...