*gullklompen* Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Gutten min på snart 9 mn sitter ikke selv ennå. Er det veldig seint og rart? Får komentarer som: "sitter han ikke ennå heller..." Blir litt bekymra jeg
belli72 Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Ikke vær bekymret. De fleste setter seg ikke selv opp før de kan krabbe med mindre de blir satt opp. I følge kiropraktorer og annet helsepersonell er det å sette opp babyer helt riv ruskende galt! Jeg kjenner flere meget fremlige og intelligente unger som ikke satt seg selv opp før de var ti måneder og krabbet på egenhånd. De som har slike kommentarer omgåes sikkert mange barn som har blitt satt opp og følgelig sitter selv, uten at de av den grunn har noe særlig musklatur og skilte med!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 datteren min kunne sitte selv når hun var 6 mnd... men jeg lot henne bare sitte litt av og til hvis hun var veldig urolig... en ukes tid før hun ble 8 mnd klarte hun å sette seg opp selv... og når hun var 8.5 mnd begynte hun å krype på alle fire... uansett, tror ikke det er noe galt.. vet det er STORE forskjeller..vet at sønnen til min kusine ikke krøp før han var nesten ett år... så ta det helt med ro du
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Hei - jenta mi satte seg opp først i går, hun er 10 mnd nå. I følge HS helt normalt, og som en skrev her, fysioterapeuter og kiropraktorer sier man ikke skal sette/stable barnet opp, men vente til de setter seg opp selv.
m a r r i s Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 Hei nosket. Jeg ville ikke vært så bekymret hvis jeg var deg, babyene er så forskjellig mht utvikling uten at det trenger å bety noe som helst! Men hvis du går rundt og tenker mye på dette ville jeg kontaktet helsesøster og hørt hva hun har å si om saken. Til du som sier at det er riv ruskende galt å sette opp barna - dette har jeg ingen tro på! Gutten min satt selv i korte perioder fra han var 5 mnd, nettopp fordi jeg satte ham opp. Det var helt tydelig at han likte dette, og satte pris på å komme "opp" fra gulvet og få litt mer oversikt. Nå er han 6,5 mnd og setter seg opp helt selv. Jeg spurte fysioterapeuten som behandlet gutten min for KISS ang sittingen og han sa det var helt greit å sette de opp så lenge de små ryggene får hvile innimellom. Synes du er litt vel bombastisk i utalelsene dine som etter min mening ikke heller medfører riktighet:)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 Min er 8 mnd +, og sitter kun hvis jeg setter han opp. Fikk beskjed av HS at det ikke var unormalt.... MEN vi skulle ikke sette ham opp. De skal visstnok ikke sitte før de setter seg opp selv. Det skjer i forbindelse med når de begynner å krabbe... Foreløpig ligger min sønn på gulvet og ruller og ruller rundt... Krabbe... hvem er det??? :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå