MrsMoo Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Jeg har nettopp bestil vogn og har 9 uker til termin. Er jeg tidlig ute?
Mamman til Sofie 180207 Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Hvorfor er det tidlig? Tror det er lurt jeg... selv har jeg 2 uker igjen til termin, og vi bestilte vogn først for 3 uker siden... Har ikke fått den enda - så jeg er hvertfall glad for at vi bestilte da!! Vær glad for at du har funnet en vogn du liker du - og er ferdig med den "jobben" ikke no moro å stresse rundt med mange innkjøp den siste tiden.. Vi er heldigivis lovet vognen i slutten av denne uken - må jo være rimelig slitsomt å ha en baby - og ikke vogn.
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Vi kjøpte vogn da jeg var 15 uker på vei.. litt tidlig, men måtte bare ha den..
tinemor83 Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 Jeg kjøpte vogn på salg i januar.. var da 28 uker på vei. Synes man skal kjøpe vogn når det passer jeg, og ikke bekymre seg over om det er for tidlig eller seint!
Nutti og Leonora + 2 huleboere Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 vi kjøpte vogn for 2 uker siden, altså 1 måned før termin. den er kommet, men blir stående på lager i butikken til nurket er kommet. samboer skal hente den når jeg er på klinikken:)
**My little Miss drama and I** Skrevet 4. februar 2007 #8 Skrevet 4. februar 2007 Måtte bestille i slutten av januar kunne være 3.mnd ventetid;-/.. så da kommer vogna akkurat i tide.. er 11 uker nå, men håper sef vogna kommer litt før hun kommer... Iallefall at den er kommet til vi skal trille tur;-P.. synes ikke du er tilig ute...
stomperud Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 Skal se på vogner på tirsdag.. Skal til tr.heim da, litt mer utvalg der enn har på bygda.. er da 6,5 uker igjen til termin.. hmmm... Håper vi ser noe vi liker, noe på tilbud!! Ellers så får vi vel bare begynne å lete etter det..
~ms_freia~ Skrevet 4. februar 2007 #10 Skrevet 4. februar 2007 Har fått kjøpt brukt æ... Kommer i månedsskiftet februar/mars:)
plutseligbolle Skrevet 4. februar 2007 #11 Skrevet 4. februar 2007 Har kjøpt vogn nå i helga! Er i 30. uke. Veldig kjekt å ha både hjernebryet og utgiften overstått. Har sett på vogner på nettet i månedsvis, og lurt og lurt. Nå slipper jeg det mer, og kan finne ut hvordan vogna fungerer før babyen skal ligge oppi den. Vi er kjempefornøyde og vogna er RØD:) Noen venner av mannen min er helt sjokkerte fordi de mener at det betyr ulykke å ha vogna hjemme før babyen kommer men ærlig talt. Hvis det skjer noe med babyen er det vel ikke vogna sin skyld!
februarguttimagen:)høygravid!! Skrevet 4. februar 2007 #12 Skrevet 4. februar 2007 Kjøpte vogn rundt uke 30 jeg. Da kom den vogna som jeg hadde lyst på på tilbud:)
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 4. februar 2007 #13 Skrevet 4. februar 2007 Eg har faktisk bytta ei vogn (brukt ein gang) med eit lass med ved. Då var eg ca i veke 25, var litt tidleg kanskje men godt ka som er gjort. Jaffal så lenge ein veit ka ein vil ha.....
Lirum Skrevet 4. februar 2007 #14 Skrevet 4. februar 2007 Det er vel passe det! Grunnen til at man eventuelt skal vente så himla lenge må vel være "hvis noe skulle skje...." - frykten. Men vet du hva, man blir ikke mindre lei seg med eller uten vognen klar! Og det kjennes godt å skaffe disse tingene i ukene fram i mot termin, man må jo ha det utgagnspunktet at alt skal gå bra og at det praktiske er en fin erkjennelses-reise imot det øyeblikket man bli mamma/foreldre. Jeg har tatt meg i å rydde og brette i baby-tøy kurven, nesten bare for å se på de små plaggene og liksom fundere over hvem som skal befolke dem! Jeg har termin 10.02.07 - om 6 dager, og fikk min mor til å kjøpe vogn på barnas hus når det var salg der i januar. De kommer kjørende til oss fra Oslo med den en dag før termin!? Så jeg tok det rolig med vogn og sjekkt og spurte endel som en oppvarming. Men en jeg kjenner som venter barn samtidig som jeg, kjøpte vogn allerede i september! Ser ikke noe galt i noe av det jeg, for noen er det viktig å vente til siste liten, noen får behov for å hamstre alt mulig utstyr og stable det opp omkring seg fra første stund, ogsåvidere - jeg tror ikke det finnes en fasit. :-) Grattis med vognen og lykke til, for de neste 7 ukene går lynfort, så kommer de treeeeeege siste to - det kan være kjekt å ha litt anskaffelser å foreta som tidtrøyte her!
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 4. februar 2007 #15 Skrevet 4. februar 2007 vi bestilte vogn allerede i u 19 etter ultralyden:) samme dag faktisk, i gledesrus over at vi også hadde fått vite kjønn. der var den typen vogn vi ville ha, som vi hadde siklet etter,,, som i tillegg var satt ned 2500,- bestilte også møbler til barnerom + tilbehør etc som vi igjen fikk 10% på alt sammen. istedenfor å betale 17000 betalte vi 15 for alt! ikke noe galt i å handle tidlig, for min del mye mer kos å gjøre det når jeg var i form og opplagt enn nå på slutten når jeg er dritt lei og bare vil sove...
mayaya Skrevet 4. februar 2007 #16 Skrevet 4. februar 2007 Hihi, vi kjøpte den dagen Barnas Hus åpnet i Trondheim vi, for å bruke åpningstilbudet der... Var vel kanskje i uke 16 eller noe?? Får jo alltids bruk for den, var vår filosofi, dersom noe skulle gå galt. Ellers kan den jo selges... Uansett, vogn, bilstol og bleiebøtte ble det den dagen. Resten (til barnerommet og stellekommode) ble på januarsalget, dvs rundt uke 30-31. :-) Nå synes jeg forresten det begynner å bli et ork å handle da, er i uke 34...
Blåbærlyng Skrevet 4. februar 2007 #17 Skrevet 4. februar 2007 skal kjøpe vogn når jeg er i uke 34. Er i uke 31 nå.
MrsMoo Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #18 Skrevet 4. februar 2007 vi har nå bestilt en rød (selv om vi får gutt) TFK fra Nederland! Så nå er jeg på jakt etter det perfekte stoffet til å sy dynetrekk til vogndyne!
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #19 Skrevet 5. februar 2007 Hei.. Jeg har nettopp bestilt vogn i dag, og det er 5-6 uker levering på denne, så jeg får den ca 1 mnd før termin. - Var redd jeg var sent ute, men jeg er bare glad jeg eeeendelig har funnet en vogn som jeg vil ha!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #20 Skrevet 5. februar 2007 hørte her en dag at det betydde ulykke og sette opp seng til den lille før vi kom hjem fra sykehuset. syns det er helt idioti jeg. som du sier så er det vel hverken vogn eller senga sin skyld om det skulle skje noe. skjer det noe med den lille er det en mening med det og ville nok skjedd uannsett!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå