Gå til innhold

Noen høye jenter her? (samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har jeg ikke blitt gravid enda, men jeg lurer sånn på om det er noen jenter over 1.80 som har barn her og hvordan svangerskapet forløp. Jeg tenker da spesielt om dere fikk stor mage, la på dere mye osv.

Alt er selvfølgelig individuelt, men jeg har nå sånne tanker da og vil gjerne høre:-)

Fortsetter under...

Jeg er ikke over 180, men tett på. Jeg er også veldig lang i ryggen. Min mage er sånn at den vokser veldig UTOVER. Hos noen legger jo magen seg nærmest inntil ryggraden, men hos meg så "detter" den ut. Dette tror jeg ikke har så mye med høyden å gjøre, da. Veldig stor mage, kombinert med at jeg er høy, gjør at jeg har følt meg veldig DIGER, selv om jeg er slank og ikke har lagt på meg så ille.

Fordelen med lang rygg er at det ikke blir like "trangt" som hos de som er kortere. Jeg har vært mindre plaget med sparking mot ribbein, halsbrann og andre "plassmangelproblemer" enn venninner med mindre plass. Mindre plaget av "korte armer"-syndromet også.

Jeg har hatt veldig greie fødsler, men aner ikke om det har noe med høyden å gjøre. Jeg hadde mye bekkenløsningsvondt de to første gangene, men ikke denne gangen (enda).

Jeg er 1,76 og såkalt høy. Jeg er i utgangspunktet normalt slank og har verken stor mage eller lagt på meg mye, til tross for til tider litt utsvevende kosthold....

Magen er helt normal på SF-målet (uke 28 nå), men jeg tror ikke folk som ikke kjenner meg kan se at jeg er gravid med masse klær på. Magen sitter godt inntil kroppen, for å si det sånn, og jeg føler meg ikke stor eller tung.

Har hørt at høye jenter har lettere fødsler, men det gjenstår å se for min del, ettersom dette er min første.

Svangerskapet har vært helt greit, har hatt mange småplager som hører med, og bekkenløsningen har blitt bedre etter jeg fikk hjelp hos fysio.

Og, ja, dette er veldig individuelt ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...