Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefalingen er jo å fullamme til 6 mndr, men når begynte dere med litt grøt i tillegg? Og hvorfor valgte dere det tidspunktet?

Har dette innlegget på kostholdsdebatten også, men det er litt flere her :)

Sissy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det vært lite melk hele tiden, hvertfall på kvelden. Snuppa sov rundt fra 3mnd-alder, plutselig begynte hun å våkne på natten. Har gitt grøt en ukes tid (opptrapping), men har ikke hjulpet på nattesøvnen.

Skrevet

svarte der eg... supplering til mm ved 4,5mnds alderen pga våknet på natten...

Skrevet

4mndr og 1uke var tassen da han begynte å få grøt til frokost..

Fikk da mer energi og ble mer blid og fornøyd hele dagen.. fikk mme og mm men ble liksom så fort sulten igjen..

men venta til han var over 4mndr

Skrevet

Akkurat på dagen 5 mnd, hun var kjempeinteressert i mat og hadde lite vektoppgang fra 4-5 mnd. ELSKET grøt med en gang og glupsker det glupsk i seg;-) Tydelig klar for mer enn mm.... (jeg har nok ikke voldsomt med melk heller tror jeg, fullammer så og si fra en pupp....).

Skrevet

Begynte veldig forsiktig ved 4,5 mnd. Dette var etter råd fra helsesøster siden han er en stor og sulten gutt som alltid våknet masse på natten. Ammet og ammet og var konstant sliten og trøtt. Etterhvert som han kom opp i større porsjoner sov han bedre om natten. Nå våkner han 1-3 ganger i løpet av natten.

Ammer fortsatt det han vil, men det har roet seg mye og vi har det bedre alle sammen.

Skrevet

Begynte å gi grøt når han var 4 mnd pga at han gikk ned i vekt. ;o(

Skrevet

Startet med grøt ca 3,5mnd - prøvesmaking. Er nå 5mnd og har trappet opp noen teskjeer... er ikke så fornøyd med det. Er nå siste uka jeg har gitt hver dag, før det bare sånn innimellom.

Synes det er greit at han skal få andre smaker enn mm, og så er han veldig interessert i hva vi spiser! Opptatt av mat og drikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...