**My little Miss drama and I** Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Jeg har veldig lyst til å klippes for vil ikke revne helt bak.. har hørt at dette er forferdelig.. i utlandet klipper de ,de gjorde det på søstra mi 2-3 små "pene" sting.. kan man be om å bli klippet visst de ser at du kommer til å revne eller?!
Elias og Kristians mamma Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 tror de prøver å unngå å klippe, da det visstnok gror fortere og penere ved revning.
Linni PuseGal Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Hei, enkelte sykehus er med i et prosjekt nå der de lærer av Finnene. Dette innebærer at de klipper fortere en før pga slik som du sier for å slippe "fæle" revinger... Det har vist seg at dette med reving er et stort problem pga om en får revne naturlig så har en ikke kontroll på hvor dypt/langt osv det kan gå... SUS i stavanger er blant annet med i prosjektet der leger og jordmødre har reist til finland for å lære av dem... Da de har en utrolig lavere % i antall stygge revninger... Er enig med deg vil heller bli klippet en revne ukontrollert.. og ja det er på vei inn igjen å klippe
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Jeg ahr inntrykk av at de fleste jordmødre klipper hvis det er stor fare for at du kommer til å revne "feil vei"... Jeg ble klippet (og revnet, men ikke helt bak) da jeg fødte førstemann, for da måtte sønnen min ut kjapt, for hjerterytmen hans falt drastisk under hver pressrie.
**My little Miss drama and I** Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2007 Ja for har hørt om de som har revnet helt bak og det synes jeg er ganske sykt når man vet at man kan klippes... Dette er noe jeg sterkt ønsker.. min mor ble og klippet og fikk noen "pynte sting" så lurer på hvorfor det egentlig er blitt borte her.. Hva taler for at det er bedre og revne ,når de i utlandet klipper uansett?!? Kan jeg be om dette da? de kan jo ikke nekte meg det vell, er ganske sikker på at jeg revner(som de fleste) men hvor mye vet man ikke... da vil jeg heller klippes ,da har de kontroll:) Det hørtes jo kjempe genialt ut det de gjør på SUS ...
^**jente79+knøttet**^ Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 Jeg fikk beskjed om at det mest sannsynlig komtil å være med en finsk jordmor under fødsel da de er på SUS nå for å lære opp de ansatte.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 hei! jeg ble klippet, og måtte sy 11 sting. enklere å sy, får et renere sår ved klipping. kjenner ikke at de klipper, selv uten bedøvelse. (jeg visste ikke at de hadde klippet før de sa det etterpå, hehe, etter at gutten var ute!) du har termin 23.04? gøy, for jeg hadde termin 24.04 - men det var i 2005. fødte på termindato jeg faktisk, så her ferier vi 2-årsdag dagen etter din termin! :-) LYKKE TIL!
Kris. Skrevet 4. februar 2007 #8 Skrevet 4. februar 2007 KLIPPE. Grøss, nei takk... Jeg blr klipt mye sist siden barnet hadde dårlig hjerte rytme. De å bli klipt gir ekstr astore smerter i etter tid, hadde så vondt at det kan ikke beskrives. Sex var helt jævli i 9 måneder. Ble sydd i over en time.... Grøsser bare ved å tenke tanken.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 jeg ble klippet, for så å revne, ikke helt bak, men nesten. dritvondt!!!!! og dritvondt i flere dager etterpå så jeg ikke fikk sove, man er nok ikke sikret uansett.
**My little Miss drama and I** Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2007 Ja har 23.04 å håper hun kommer da eller noen dager før visst hun ønsker;-).. Har bare hørt positivt om å klippes, de gjør det under en rie så man merker det ikke! er sikkert negativt og ved det.. men det er jo negativt å med å revne så jeg heller mot klipping .. Etter det jeg har hørt fra de som har erfart det synes de da var helt greit.. men sef man kan jo være uheldig der å!.. hmm.... dette er jo bare noe jeg lurte på om man kunne velge siden jeg ønsker det;-)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #11 Skrevet 4. februar 2007 Kan skrive under på at man blir klipt hvis det er fare for revning- jeg ville nemlig ikke klippes, ikke for enhver pris! Men så hørte jeg en rar lyd- da hadde de klippet uansett... Kjente ikke klippet, syingen gikk greit- men var litt plaget i ganske lang tid etterpå. "Strammet" liksom i arret. Men det gikk over- helt til jeg ble gravid igjen. Nå kjenner jeg det på nytt.
tinemor83 Skrevet 4. februar 2007 #12 Skrevet 4. februar 2007 Jeg ble klippet og revnet helt bak allikevel, så dette er helt individuelt.. Kommer babyen så fort at huden ikke får utvidet seg nok, vil en automatisk revne..
PlinkiPlonk Skrevet 4. februar 2007 #13 Skrevet 4. februar 2007 Jeg fikk ikke velge!! JM tok tak med hendene og røska til. Så jeg revnet bakover, over urinrøret, har nå 3 kjønnslepper, og revnet over klitoris. Gikk nesten i sjokk etterpå, var så vondt. Måtte ha masse bedøvelse, selv om de prøvde å sy uten, gærningene. Så håper jeg blir klipt denne gang.
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #14 Skrevet 4. februar 2007 Ble klippet med førstemann da hjertelyden gikk ned; med de andre har det bare vært smårifter. Etter fødselen gjorde det utrolig mye mer vondt i stingene etter klippet, riftene har vært LANGT å foretrekke (men nå var jeg heldig og revnet ikke mye da) Vet noen sier at et klipp faktsk kan øke risikoen for at en revner videre... Tror det beste må være å stole på at jordmor tar riktig avgjørelse her...
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 5. februar 2007 #15 Skrevet 5. februar 2007 Prosjektet på SUS der de skal lære av finnene går ut på å støtte hodet de siste "kritiske" minuttene før det er helt ute,sånn at de unngår revning. Har ikke hørt noe om klipping i forbindelse med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå