Gå til innhold

bare noen spørsmål...:)

Drømmer om en liten...

Anbefalte innlegg

Hei hei..

Bare noen spørsmål..

Hvor fort kjente dere på kroppen at dere var gravide?

Jeg sluttet med pillen for litt over en måned siden,mensen for januar er enda ikke kommet,noe som er helt normalt ettersom at det tar tid for kroppen å komme seg inn i den rette syklusen,men jeg føler meg ikke så bra..tviler på at jeg er gravid,men vil bare høre hva dere tror..

Jeg sliter med kvalme,mest om natten faktisk,på jobb hender d at jeg blir så svimmel at jeg føler at jeg nesten detter om,noe jeg sefølgelig passer på at kundene ikke merker..idag har jeg vært konstant kvalm,sliten å føler for d meste å sove,men appetitten er ikke som den skal,noe som er merkelig hvis d hadde seg slik at jeg er gravid..blir litt små kvalm bare tanken på mat,men går å småsnavler hele tiden,til jeg nesten spyr..Samboern min føler seg vel litt hjelpesløs,men han prøver alt for at jeg skal ha d bra,kjempesøtt:)

Håper noen kan svare meg,jeg er vel bare småsyk tenker jeg,men hva mener dere?man kjenner ikke symntomene så raskt hvis man er gravid,eller?

Fortsetter under...

jeg trodde ikke jeg skulle bli gravid nå når jeg ble d, fordi jeg tok pilla og legen mente jeg kansje mangla en eggstokk, men så uteble mensen, men jeg tenkte at den kom nok etterhvert,var nok bare stress som gjorde at den uteble, jeg ble kvalm, svimmel (holdt på å svime av flere ganger) og mistet matlyst, jeg tenkte at d kansje bare var en ommgangssyke som var på vei, men når jeg ennå ikke etter 1 uke hadde fått mensen tok jeg en test bare for å sjekke, og der var d tydelige svaret: jeg var gravid :D

trodde ikke symtomene skulle komme så tidlig,men d skjer faktisk...

så d kan hende at du er gravid. =)

jeg råder deg til å ta en test =)

Tusen takk for svar:)

Jeg bør vel ta test,men usikker på når jeg skal gjøre d for jeg er veldig usikker på når jeg kan ha blitt gravid hvis d er d jeg er..

Oppsummering:(unnskyld detaljer)

Jeg slutta med pillen i slutten av desember,hadde regelmessig samleie med samboer`n,han reiste bort for 3 uker siden,så for ca 2 uker siden tok jeg test,men den var negativ..kjæresten kom hjem for en uke siden,har også hatt regelmessig samleie siden da,jeg er nå ca 1 uke over forventet mensen om jeg ikke tar feil,men har hatt disse plagene i ca en uke..d er ut ifra dette jeg er usikker på at jeg er gravid,kain bare ikke tenke meg at d kan gå sååå fort,eller?

Må også nevne at jeg plagdes med mellomblødninger før jeg slutta med pillen,å blødde også noen dager etter at jeg slutta,kan dette være grunnen til at mensen er uteblitt?hvis dere fortsatt mener at jeg kan være gravid,når bør jeg ta test?

Hei du!

Det er så forskjellig fra person til person når du får eggløsning etter å ha sluttet på pilla!

Jeg trodde det ville ta nærmere et år å få tilbake mensen.. men var gravid etter tre uker.

Jeg merket egentlig veldig lite, hadde menssmerter i to uker og følte meg ganske så PMS.. utover det var jeg egentlig merkelig lykkelig og tilfreds..

Husk at når du slutter på pilla, så er det store omveltninger som skjer i kroppen din. Massive, hormonelle forandringer. Det i seg selv, kan være medvirkende årsak til feks kvalme, tretthet og slike ting som du beskriver.

Men dersom du har hatt eggløsning i de periodene der samboeren din har vært hjemme og dere har hatt sex, er jo sjangsene der for at du er gravid. Problemet er at dersom du ikke har en bestemt syklus enda (noe du ikke kan ha, siden du ikke har fått tilbake mensen etter pilleslutt) er det vanskelig å si når du skulle hatt mensen.

-Dermed er det også vanskelig å si når du kan ta en test og være sikker.

Jeg ville tatt en test til, og dersom du får negativ fremdeles, kan det være en ide å gå til gynekolog for å se om du har hatt eggløsning.

Hvis du har hatt det, så tidlig etter pilleslutt, kan du begynne å regne på syklusen din, og evnt tempe og ta el-tester fra mensen er over. Dersom du ikke har hatt eggløsning enda, ville jeg tatt eb blodprøve hos legen for å sjekke jernlagre etc.

Lykke til! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...