Gå til innhold

Forkjølt baby.


Hanne og jentungen

Anbefalte innlegg

Sigrid er ganske tett i nesten og hoster eendel, men hun hadde ikke feber sist vi sjekka. Hun har vært noe utilpass, sovet mye og spist ganske lite i dag. Vil bare forhøre meg om andres erfaringer med syke spedbarn. Hvor lenge lar dere dem være syke før dere ringer lege for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke får i henne væske overhodet, skal du ikke la det gå lang tid før du kontakter lege.

Men ellers er det lite legen kan gjøre med en vanlig forkjølelse.

Sålenge hun spiser litt og ikke har veldig høy feber, ville ikke jeg kontaktet lege.

Lillemann har vøt forkjølet i 3 uker nå, det er slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer litt på det her jeg og. Mira hoster endel og er ganske tett i nesen.Mest tett i nesen på natten. Vi drypper nesa og den blir bedre av det, men det er allikevel så ille vondt å se henne hoste og snørre :-(

Samtidig spiser hun ganske mye mindre enn før, og hun spiser hvertfall ikke så mye mm hun skal ift vektøkning (hun får jo fra flaske så har full oversikt). På den annen side har hun ikke feber, og hun smiler og spreller som vanlig..

Nå har det vart en uke ca, og jeg kommer til å ringe helsestasjonen i morgen. Nevnte det med maten på 6-ukerskontrollen og da sa de jeg kunne se an en uke.

Har du noen oversikt over hvor mye jenta di spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt oversikt med maten. Hun får flaske etter hver eneste amming. I dag og delvis i går spiste hun mye mindre fra flaske enn det hun pleier. Det er ok det de gangene hun har ammet bra, men litt ekklere når hun bare tuller ved puppen og så drikker 50 ml og sovner:/

 

Jeg tror hun får i seg nok væske, men må se det litt an noen dager. Er ikke kjekt med syk unge gitt:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslejenta mi har vært forkjølet nå i en uke.

Har ikke hatt feber, men hostet og vært veldig tett i nesen, men mye bedre nå heldigvis.

Jeg har vært med henne til legen to ganger i løpet av denne uken. Ringte og forhørte meg først og fikk beskjed om at jeg burde få en lege til å lytte på henne for sikkerhets skyld siden hun er så liten. (7 uker..)

Så jeg ville ringt legen og fått de til å ta en sjekk bare for å være sikker, selv om det er lite de kan gjøre med vanlig forkjølelse..

 

God bedring til småtassene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla og jeg var hos legen på fredag og fikk sjekket henne m både lytting og blodprøve, legen sa d var vanlig forkjølelse. Fikk tips om å gi henne lunkent kokt vann siden hun har så mye slim i spiserøret. I helga har hun blitt litt mer tett i bringen så jeg skal se d ann og kontakte legen igjen hvis d ikke bedrer seg. Vil ikke at d skal gå over til lungebetennelse eller bronkitt. Syns så synd på henne, selv om hun smiler og pludrer... Spiser litt mindre hun oxo, m sover mer, hun er jo så sliten atte.. Vi får håpe at tassene våre blir fort friske igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...