Gå til innhold

Mazza

Marit 75

Anbefalte innlegg

Er du hjemme igjen nå? Har savnet deg denne uken!!

Håper du har hatt en fin ferie og formen er bra.

Hos meg har kvalmen kommet for fullt. Akkurat nå sitter jeg å angrer på at jeg ønsket å være kvalm... Det er rart med dette, men er ikke så kjekt å ha symptomer, men verre når de ikke er der... Fredag på jobb satt jeg på do og spydde og det verste av alt var at jeg var så glad, for jeg tenkte at dette må være ett tegn på at det er bra. Helt sykt. Hadde jeg sagt det til folk hadde de sikkert sendt meg på galehus... Gleder meg til å komme over 12 uker så jeg kan slappe litt mer av og glede meg over å være gravid.

Når skal du på neste UL?

Fortsetter under...

Hei på deg!

Nå er vi endelig hjemme etter en deilig og avslappende ferie.

Har vært endel kvalm den siste tiden altså, kommer sånn plutselig , men mest når jeg begynner å bli sulten. også har jeg funnet ut at det er best å kjøre bilen selv , hvis jeg sitter på blir jeg kvalm..puh.

Neste Ul er 27 feb hvis jeg ikke husker helt feil.

Nå blir det en rolig kveld på sofaen , har liksom ikke blitt så mye avslapping på meg den siste uka ;)

klem

Hei på deg :)

Har det bare bra, men jobber en del om dagen så er helt skutt når jeg kommer hjem :( Ser heldigvis en ende på jobbingen så tror det blir roligere fremover. Er så trøtt om dagen så tror jeg trenger litt fri... Har mye avspasering nå så skal kose meg fremover. Går bare å tenker på 21. februar og ny UL. Klarer ikke å slappe av, men er litt roligere siden jeg er så kvalm hele tiden. Hadde skikkelig panikk forrige uke når jeg hadde så mye brun utflod, men det har heldigvis gitt seg.

Går det bra med deg da? Er du på jobb eller sykemeldt?

heisan ,

der var du jo :)

så flott at alt er bra da! Nå må du passe på at du ikke sliter deg helt ut da.....må ta vare på kroppen nå...ække såå nøye med regnskap liksom...hehe

Jeg er i full jobb om dagen , vil helst det så lenge det ikke er noe å bekymre seg for. Blir jo kjedelig å være hjemme i lengden...man skal jo tross alt være hjemme en god stund fra august. Har en uke ferie tilgode fra ifjor , så den tenkte jeg å ta når våren kommer ,så jeg får pussa opp litt hjemme....det trengs en skikkelig sjau....blir jo aldri ferdig...puh

Godt at utfloden ga seg da....legen sa til meg at det er helt vanlig...så ikke bekymre deg du vennen... ;)

I dag tok jeg fri to timer på jobb og har passet nivøen min på tre år. Har koset meg masse i dag sammen med han :) Har nettopp levert han så nå ligger jeg rett ut på sofaen. Er så trøtt for tiden... Så kjekt å tenke på at jeg snart har min egen lille baby :) Gleder meg til å komme over de 12 ukene så gleden kan komme for fullt!!!

Annonse

I dag rundt lunch bordet var det diskusjon om kvalme under graviditeten. Jeg hadde så lyst å si no, men klarte å holde kjeft. Har så lyst å skrike det ut til alle!!!! Forstår ikke helt at min kjære skal være så streng på at vi skal holde på det litt til. Han må jo få bestemme litt han også.

skjønner den der ja.....er flust med folk på jobben med nyfødte , og de stikker stadig innom....men jeg sier jo ikke noe jeg da....har legetime imorra , og skal få litt problemer med å stikke av fra jobb , men håper det går greit. Må jo ta en haug med blodprøver , få sånn kort for gravide( skjønner du jeg har skikkelig peiling eller hihi) , også søke om fødeplass og sånn......tar vel hele dagen det...sukk.

Du kan jo si noe da...uten at gubben vet det hehe....

Er det vanlig legetime i morga da eller får du ul også? Jeg tok masse prøver sist og fikk kort for gravide + bok. Gynokologen skulle bestille time for den obligatoriske ul, men sa ingenting om å søke om fødeplass. Får sikkert mer info neste gang jeg skal til ho. Har fått time hos jordmor også. Har du det?

hei hei :)

bare vanlig legetime har jeg vært på idag. Ble bestilt time til ul og uke 18 , og sendt henvisning til jordmor. Snakka om fødeplass , jeg vil jo helst til oslo , men hører til i fredrikstad. Veldig vanskelig å få plass i oslo da , og legen mente at vi skulle vente med å sende til etter obl. UL. Han sa det var helt vanlig.

Nå har jeg spist taco...mmmmm kosa meg skikkelig....nå er det tv for alle penga , denna helga skal jeg bare slappe av...

ha en fin helg

klem

Hei ,

Nå er jeg endamer bekymret for at ting ikke er som det skal etter jeg leste innlegget fra Gøril. Noe så forferdelig :( At vi her inne må slite så forb... masse og så oppleve så tragiske ting i tillegg... Føler skikkelig med ho. Klarer du å slappe av til neste UL? Jeg synes det er så lenge til... Har så lyst å få bekreftet om alt er bra eller ikke...

Nei, nå må jeg prøve å stresse ned og slutte å tenke negativt!!! Det er så vanskelig...

Annonse

ja man blir jo litt usikker ja av alt man hører...men nå ser det jammen ut til at det har gått bra med gøril og det var jo bare såå fantastisk.

jada klarer å slappe av jeg , orker ikke tenke på at det skal være noe galt nå. begynner så smått å tro at dette skal gå riktig vei...og det skal det for deg også :D sa jeg forresten at jeg hadde fått ny termin? det er ventet en terrorist 11 sept!

Sender over masse stresse ned tanker hihi

Hei vennen,

Tar imot tankene og håper det hjelper :)

Har hatt problem med data så har ikke vært på nett på to dager - det er forferdelig det!!! Er så vant med å gå inn her daglig. Har hatt en helg uten kvalme og det stresser meg litt... Lurte litt på å ringe for å komme på Ul tidligere, men må prøve å vente og ikke være så hysterisk. Skal prøve å være positiv denne uken - det er jo bra en uke og tre dager igjen.

En terrorist du :)

Heisan ,

ja nettet er jammen ikke lett å klare seg uten...tenkte stadig på hva som skjedde her inne da jeg var på ferie, vurderte faktisk å stikke på internett kafè!

Denne helgen har faktisk vært bra for meg også , lite kvalme her i gården også...tror faktisk ikke den har vært tilstede her heller....idag har jeg sjaua og vaska hele huset, holdt på fra kl 11 til 18. Utrolig hvor mye rot og skitt man har i et lite stakkars hus. Også har vi hatt foreldre på kaffe og vafler siden det var morsdag. PUH!! Nå er de dratt og da måtte jeg en tur innom og sjekke før torpedo begynner på tv2. Skikkelig kul serie!

ha en fortsatt fin kveld ,

klem

Hvor mange uker er du nå? Litt over 10?

Har du sagt det til mange eller venter du? Har ikke klart å holde meg så har sagt det til noen flere, men nå må jeg vente med resten til neste onsdag. Det skal bli godt å få den UL overstått.

Jeg har vært åpen med at vi prøver så det er vanskelig når folk spør hvordan det går. På ettermiddag/kveld er jeg så oppblåst at det kan se ut som jeg er langt på vei...

idag er jeg 10+1 , har fortalt det til familie og noen nære venner pluss et par arbeidskolleger. Men det er bare fordet at de har visst om hva vi har holdt på med. Ellers hadde vi nok ventet så lenge som mulig tror jeg. hvertfall til etter uke 12. har bestemt meg for å ikke si det til flere før de ukene er passert nå....Vi hadde en diskusjon her igår om vi vil vite hva det blir , er litt usikre altså...hva med dere , vil dere vite det?? Heldig du som har UL så tidlig , to uker igjen imorgen til jeg skal....puh

Har ikke tenkt på det enda om vi skal vite noe. Jeg tenker bare på neste ul for å se om det er liv... Jeg er 8+5 i dag, men tror enda legen tar litt feil for synes det er rart å bomme med to uker når jeg har regelmessig mens. Det blir lenge å vente på neste ul da som ikke er før i uke 17-19. Hvor ofte får du ul når det er prøverør? Eller var du på Volvat privat den ene gangen?

Jeg fikk jo ny termin jeg også da selvom jeg visste jo egentlig nøyaktig termin i forhold til befruktning.....det går på str på embryoet mener jeg å huske. Jeg tror man bare får vanlig ul etter prøverør i uke 7-8, men at fordi vi var med på det studiet får jeg også uke 12. Den første i uke 6 var på volvat....

Er formen bra med deg?

I dag har vært en forferdelig dag her :( Føler jeg har vært mer ute på do enn på kontoret på jobb i dag. Hvis ikke folk på kontoret forstår det nå så vet ikke jeg... Er kjempekvalm + sliter med hopepine, men tørr ikke ta tabletter. Skal ikke klage for går det bra er det virkelig verdt det!!! Tenk nå er det bare en uke igjen til jeg får se om det fortsatt er bra. På en måte går tiden fort, men på en annen måte føler jeg den står stille...

Håper du har det bra.

formen er bra....men himla sliten!

Idag har jeg hatt skikkelig mageknip , men om det skyldes graviditeten vet jeg jo ikke da hehe

heldiggrisen som bare har en uke igjen....sukk

imorgen er min siste arbeidsdag denne uken og så skal jeg ikke jobbe før onsdag neste uke igjen...åååå det skal bli deilig det! snart bare et halvt år så er bebisene våre tilstede i denne verden hihi ;)

Nå er det natta her...har allerede sovet litt på sofaen så da var det på tide da..

Jeg sovnet på sofaen i går - er så vanvittig trøtt om dagen så slokner ganske raskt når jeg setter meg i sofaen :)

Ja tenk at om ett halvt år er vi mamma :) Litt uvirkelig, men har begynt å tenke litt mer positivt de siste dagene. Dette skal gå bra - det er vår tur nå. Jeg har sagt det til familien og noen venninner og alle er like glad :)

idag har det jammen vært en stressfull dag.....puh...

fryktelig slitsomt med ustabile ansatte , dødsfall i nærmeste krets osv osv osv....i tillegg oppdaget jeg at jeg hadde glemt å ta progynovaen på morgenen...grøss og gru!!!

Nå er det sofaen resten av kvelden....

ps: du må aldri kjøpe bruktbil av den mannen som kommer på tv2 hjelper deg ikveld...han holder til rett borti gata her hehe.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...