lana2 Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Hei! i uke 30 fikk jeg mine første strekkmerker og de ble bare større og større frem til termin, helt fra symfysen til et stykke opp over magen. kjempebrede og blålilla. Siden jeg var familiært disponert hadde jeg smurt meg med weleda svangerskapsolje og diverse flere ganger dalig, men til ingen nytte altså- Magen min nå 4 mnd etter var deigete og strekkmerkene ennå veldig markerte og stygge. Jeg oppsøkte en klinikk som drev med kjemisk peeling for strekkmerker, de syns mine var for store til at de kunne fjerne dem helt, men det kunne bli litt bedre med flere behandlinger med kjemisk peeling og deretter smøre med vitamin c og vitamin A olje 2 ganger dgl i 6 uker. Det kostet ca 8000. Jeg syns det var for mye og bestemte med for å ta saken i egne hender. Jeg kjøpe noe som heter magic peling, fant på nettet(selges på transforma.no), en skrubb som fjerner øverste hudlag og som er brukt mot strekkmerker(ca 200-300kr), deretter har jeg laget min egen olje med A, C og E vitamin, som jeg smører på 2 x daglig. jeg skrubber 2 ganger i uken. oppskrift:Oljen lagde jeg med hvetekimolje(rik på E vitamin), løste opp vit C pulver,tok en saftig dose med A-krem( fant ikke rene A-vit kapsler), samt aloe vera. (nesten som tips mot strekkmerker under kjerringråd)- Gjett om dette allerede har hatt effekt? Nå etter kun 2 uker er strekkmerkene mye mindre tydelige, magene strammere og ikke deigaktig som før!!! Jeg kunne fint vist meg i bikini nå og er heller ikke flau for å vis meg naken. Jeg forsetter i 4 uker tilog forventer at magen skal bli enda flottere, men da det er viktig å komme i gang før det er blitt arrvev ville jeg bare dele det dere som har født for ikke så lenge siden og har fått strekkmerker. Verdt å prøve og heller ikke dyrt! Lykke til:-)
Gjest thricane Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 så spennende......du er skikkelig lur du jeg har arr i ansiktet etter en del hormonkviser. kan jeg gjøre noe av samme som deg? bare litt midere? kan jeg spørre hvor du kjøpte de forskjellige produktene? a kremen, en spesiell type, eller heter den a krem? har lest at a vitaminsyre skal hjelpe en del på å åpne porene i ansiktet osv.
lana2 Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. februar 2007 jeg kjøpte produktene på vanlig helsekost,også A-kremen. ,heter det,brunt glass .dersom du søker på magic peeling på kvasir , står der mer om denne hansken som også kan brukes til ansiktet, mot pigmentflekker og akne . Så jeg tror nok du kan ha en viss effekt. peelingen fjerner jo døde hudceller,sliper huden.både a,c og e vitamin har cellefornyende egenskaper. Oljen som jeg laget er jo litt fet da. så vet ikke helt om så gunstig viss du har fet hud fra før, men du kan jo smøre på kun på arrne.Jeg har brukt A-kremen rundt øynene hver kveld og syns faktisk jeg har fått litt mindre rynker også- A-vitaminsyrekrem ex Aberela er sterkere saker, og kan brukes til akne. Denne er dog på resept. jeg prøvde den først på magen,men endte bare med svært så hud på magen og ikke mindre synlige strekkmerker. Men det kan være du har bedre effekt, snakk med evt legen din om dette. laser er jo også brukt dersom du har store arr i ansiktet.
lana2 Skrevet 26. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2007 jeg har brukt å blande det i et urinprøveglass m lokk fra apoteket. har først helt i ca 2cm opp med hvetekimolje, rørt ut 1-2ts C-vitaminpulver, så ca 2 ss A-krem, og til slutt 1-2ss aloe vera gel. Blir litt klumper, ristes før hver bruk. denne blandingen varer en stund, så blander jeg ny når tomt glass.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #6 Skrevet 26. februar 2007 finner ikke den peelingen jeg.. eller dvs jeg finner produktet, men ikke bestillingen, det virker som det er tatt vekk fra netthandelen..?
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 Tenkte jeg skulle prøve denne fantastiske oppskriften din :-) Har bestillt peelingen, og var på helsekosten for å kjøpe hvetekimolje, men de hadde bare kapsler! Hun som stod der trodde ikke det fantes. Hvor kjøpte du det?
lana2 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2007 jeg bestilte ihvertfall peeling på nettet... tror jeg kjøpte oljen på sunkost eller kinsarvik. ved søk på nettet kan den bestilles. Den heter wheatgerm oil, julia Lawlwess, (aqua oleum). prøv igjen, for den finnes:-)
Scorpiogi Skrevet 27. februar 2007 #9 Skrevet 27. februar 2007 Hehe, jeg brukte heele glasset med A-krem og heele flaska med olje, pluss masse c-vit og aloe. I et svært fetaostglass. Ble litt mye
lana2 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 27. februar 2007 hi hi, tenker det bli bra jeg..det viktige er jo at du får en god dose med vitaminene...gi tilbakemeld da om det hjelper litt.Håper det ikke var tilfeldig med meg..
mamma mø & kråka Skrevet 28. februar 2007 #11 Skrevet 28. februar 2007 oh no, magic peling var gått ut av sortementet.... hva skal jeg gjøre nå... noen andre tips til hva jeg kan gjøre? jeg ringte til transforma og hun anbefalte meg en leire krem, som hadde oppstrammende effekt(Argil Tubo kropps-/ansiktsleire) noen som har erfaring med den? det er 6 mnd siden jeg fødte, er det for sent å få bort strekk merkene da? jeg hadde gitt opp å få de bort, men nå har jeg fått ny inspirasjon til å prøve. men lurer på om det er forsent.... de er vel grodd, på en måte... takker for svar
lana2 Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 28. februar 2007 det var synd!! Den var sagt å skulle være spesielt god, men tror nok andre kan gjøre nytten. Det var en tynn hanske med veldig små fibre/korn, og i bruksanvisningen stod det at at man skulle stå med magen 5 min under så varmt vann som mulig (gjerne sauna), ingen såpe, så skulle man skrubbe opp og ned(ikke sidelens).Dette skulle gjøres ca 2 ganger i uken. Du finner nok en lignende hanske(skrubb du kan bruke. Smør på blanding etterpå og ellers morgen/kveld.Jeg begynte jo sent da jeg desperat prøvde med andre ting som ikke hjalp en dritt, men mine var jo ikke bleknet ennå.Er nok best tidligere ja, men tror jeg ville prøvd ja-det er jo ikke så mye man har å tape:-) søstera mi som fødte for 7år siden vil faktisk prøve etter å ha sett magen min..hi hi
mamma mø & kråka Skrevet 28. februar 2007 #14 Skrevet 28. februar 2007 skal nok finne en tilsvarende hanske, men har jeg fortstått det riktig? dusj under varmt vann, smør så på oljen, og bruk hansken?? eller dusje, bruk hansken og så etter du har tørket deg, bruk oljen??? unnskyld at eg maser.....
lana2 Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 28. februar 2007 c-vitamin pulver da jeg ikke fant olje... ja -det er dusj, skrubb, tørk og smør :-)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2007 #16 Skrevet 1. mars 2007 Jeg bestillte min på www.feggari.com. Har ikke fått den enda, men har mailet litt fram og tilbake med salgspersonen der og de sendte den på mandag. Så da bør jeg vel få den innen noen dager. Hun jeg mailet med var veldig interessert i å høre hvordan jeg hadde hørt om den. Legger ved litt av mailen som virker veldig lovende for strekkmerkene mine (har hvertfall veldig forventninger nå "We are pleased to hear that good news travels fast! We have had women come back to us with the most amazing results from stretch marks after child birth, cellulite, sunspots, acne affected skin, age spots, ingrown hairs and preparing skin for before and after tanning. People with eczema, psoriasis and even keratosis pilaris (chicken skin) the bumps on the tops of the arms. Even to just have beautiful soft silky skin and you can even use it on your face. Please do not hesitate to contact us if you have any question,"
lana2 Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #17 Skrevet 2. mars 2007 Der var mye god informasjon inne på den siden (www.feggari.com), med bla power point presentasjon. Peeling hansken har faktisk fått utmerkelse på et italiensk universitet etter at de har undersøkt effekten ved bruk...ikke verst. Lykke til alle damer med strekkmerker.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #18 Skrevet 6. mars 2007 Etter en skrubb med magic peeling har alle de "gamle" strekkmerkene mine fra første svangerskap blitt røde igjen Og de som nesten ikke syntes før fordi de var blitt hvite.. nå ble jeg skikkelig lei meg og håper virkelig at det blir bedre.
lana2 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #19 Skrevet 6. mars 2007 det blir jo rødt og irritert med det samme, og noen dager etter. Det e jeg også.Huden skal jo repareres innefra. Men det blir bedre...tar jo selvfølgelig litt tid.
Lui Lui Skrevet 14. mars 2007 #20 Skrevet 14. mars 2007 Tusen takk for tipset! Magic Peeling er bestillt allerede, gleder meg til å se om dette kan funke på mine svæære strekkmerker!
msag Skrevet 15. mars 2007 #21 Skrevet 15. mars 2007 Kor fekk du kjøpt den, eg finn produktet men det er ikkje til sal........
123ecko-ecko Skrevet 18. juni 2007 #22 Skrevet 18. juni 2007 måtte dere betale toll og moms på produktet når dere bestilte fra utlandet(feggaro.com)?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå