Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Gutten min på 4 mnd har blitt syk og har 39,5 i feber og er slapp og trøtt og vondt i magen... Han har nesten ikke tisset, så jeg pupper masse, men er det nok? Burde jeg gi vann i tillegg? Han har ikke fått vann før.
Eliise Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Kan bare prøve å gi vann også =) Bra med masse drikke, og de skal ha våte bleier... Så om feberen ikke gir seg bør du ta han til legen! Håper han blir bra snart... Våres på 7 mnd har nettopp vært syk med lunge og øre betennelse =/ Det er vist skikkelig tiden for å bli syk nå =(
glad_jenta Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 ring legevakta å hør hva de mener.Jeg hadde villet gitt paracet når han har så høy feber,men ikke sikkert du har liggende?
C-millan ) Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Viktor hadde feber 39.2, ga han paracett stikkpille,måtte vente 8timer før han kunne få en ny pille... D hjalp på Viktor hadde feber i ett døgn, så han fikk 3 stikkpiller.. Viktor hadde matlyst når han var syk:-))
komplett familie Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Jeg ville gitt Paracet og gitt mm (evt vann) når medisinen virket. Det fungerte bra her når vår var syk!
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 Jeg var i kontakt med legevakten på grunn av feber på 39,7. Sønnen vår er snart 2 år. De sa at all feber f.o.m. 39,5 skal behandles med paracet. Man skal så måle temp. etter 45 min-1 t. Hvis feberen ikke har gått ned: Ring legevakten! Du bør også sjekke at barnet ditt ikke har mørke prikker eller stiv nakke som kan tyde på hjernehinnebetennelse. Min erfaring er at når de får paracet ved feber, så drikker de mer også. Det er viktig at dere vurderer tilstanden hans selv også, får dere øyekontakt f.eks. Hvis dere føler at noe er galt så ikke nøl med å takontakt med legevakten. De tar godt vare på sånne småtasser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå