Gå til innhold

Det meste er klart :)

Anbefalte innlegg

Da har jeg vasket ren sengen som min samboer brukte da han var liten. Vogna står klar i stua, og vi har allerede begynt å få klær av spente venner og familie. Når vi så får låne bilstol, bæresele og ammepute av et vennepar er det ikke mye som står igjen...! :D

Begynner for alvor å glede meg til å få det lille nurket i hus!

Flere som er snart klare? :)

10.05.07

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8082516-det-meste-er-klart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig da. Jeg har funnet ut at det ikke er for tidlig for meg å gjør litt sånn nå og da. For vi har jo andre ting å gjøre enn å bare ordne barnerom og ting når tiden nærmer seg. Vi har ei på 5 1/2 fra før, og hun krever jo sitt i hverdagen, så jeg har begynt jeg også. Men er ikke ferdig da. Vi har lagt madrassen ned i senga og sånn, men ikke tatt av plastikken ennå. Det venter jeg litt med. Men så har jo jeg termin 3-4 uker etter deg, så jeg har litt bedre tid.

Det er jo litt godt å bare ta det med ro og kose seg den siste tiden også. Jeg kjenner ei som gjorde veldig lite før hun skulle ha førstemann for hun skulle jo gjøre alt hjemme de 3 ukene man går ut i permisjon før termin. Det som var dumt var at jenta kom bare 5 dager etter at hun gikk ut i permisjon, så hun var ikke ferdig hjemme i det hele tatt. Det måtte pappaen ta mens hun var på sykehuset. Det vil ikke jeg oppleve, bedre å begynne litt tidligere.

Heisann!

Jeg venter en gutt 17 mai og har gutt fra før så jeg har det meste av tingene. Har bestillt ny seng til elste mann så det ikke blir en brå over gang når bebisen er født. Ellers så manglet jeg bare vogn og bilstol og det kjøpte vi helt nytt i helga! så jeg har vell egentli bare å gjøre klart det nye rommet til elste mann og pakke ut de gamle klærne hans så er jeg klar... Tilig..? shit au, det er nå kjekt og!! Fikk 3 uker før tiden sist så man vet jo aldri..he he

Vi venter vårt første barn 4. mai, så vi har ingenting fra før. Men, har fått låne ammepute og stellebord av noen venninner. Vi får i tillegg bruke en vugge som svigerfar har laget og som alle barnebarna har ligget i. Og, nå i helgen var vi i Sverige og kjøpte barnevogn og bilsete. Veldig morsomt å ha de tingene i hus, og vi kan komme oss trygt hjem fra sykehuset. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å handle så mye mer, blir vel en seng og kommode, resten kan vi ta etterhvert. Og, barnerommet (som nå er kontor), det har vi tenkt til å fikse til sommeren (skal bare flytte møblene ned til kjelleren). Haster ikke da lillemann skal sove på vårt rom i starten.

Merker at det begynner å nærme seg nå. Alle rundt oss kommenterer det, og jeg gleder meg masse over å kunne begynne å forberede ankomst. Alt blir litt mer "virkelig" når vi får på plass barneutstyr. Tenk at det om 3 måneder kommer en liten en som skal bruke alt dette!

Annonse

Hei!!!

Har endel klart, og har bestilt vogn, stellebord ol., men rommet er absolutt ikke klart... vi er i full gang med å bygge hus, men målet er å være inne til påske, pluss - minus. men synes det er veldig stas når mamma og pappa kommer med en liten sparkebukse og body;)

kan jo nesten ikke tro det er sant enda....

Føler meg klar som et egg jeg he he he..

Har kjøpt vogn og stellebord, og får låne seng og bilsete som kan hentes når som helst :-)

Vogga står klar på loftet. Å guri malla som jeg gleder meg til å sette den klar i stua ;-)

Har også kjøpt endel klær og litt utstyr, men er jo heldig å får låne masse av en god venninne da!

Good friends are GREAT to have!!!!

Sambo er litt treg med hensyn til barnerommet, men maling og utstyr står klart så bare litt mer mas som gjenstår der ;-))

Tenk så deilig det blir å bare nyte synet av alt som er ferdig de siste ukene?

Da skal jeg bare vagge rundt med en kopp te og nynne barnesanger for meg selv hele dagen ;-)))

ja, det bør vel kanskje legges til at selve rommet overhode ikke er klart...! det skal vi ta i vinterferien :) Syns det er deilig å vite at jeg er litt tidlig ute, så hvor mye venninna mi orka de siste ukene hun gikk gravid....

blir helt missunnelig jeg, på dere som skal pusse opp barnerom og slik.

har alltid sett for meg at jeg skulle gå rundt i selebukse, høygravid, med masse lyseblå malingsflekker på :P

men nå har d seg slik at leiligheten som vi skal flytte inn i ikke er ferdig før i august/september! så i mellomtiden skal vi bo hjemme hos mine foreldre.. i kjelleren. det er vel ikke d smarteste å male ett helt rom lyseblått i foreldrene mine sitt hus akkurat :)

menmen.. pyttpytt..

men selv om vi ikke får pussa opp, så har vi nå enn del på plass :)

vogn er på plass, seng er på vei, begynner å få en riktig så stor samling av barneklær allerede, vippestol har vi fått oss, lammeskinn, trillepose, stellebord og badebalje :)

så vi er godt igang..

gleder meg så villt mye.

"det er 12 uker og 5 dager igjen til din termin, 5.mai" :)

*kribler i magen* bokstavelig talt... :P

Nå begynner utstyret å falle på plass! Gleder meg veldig til den lille kommer. Det viktigste vi har kjøpt er HUS!!! Vogn er bestilt, bilsete kjøpt, seng er bestilt, vogndyne og dyne til seng er kjøpt - det er forresten kjempebillige dundyner på Jysk. De koster bare 98 kroner stk! Sengetøy er på plass, og jeg har nesten bestemt meg for hvilket stellebord jeg skal ha på det NYE badet mitt! Vi får ikke huset før i begynnelsen av mai, så da har vi 28 dager på oss til å male barnerommet og få møblene på plass. Gleder meg veldig!

• 2 uker senere...

Annonse

Oi oi oi, så tidlig ute alle sammen er.

Har ikke gjort noen ting enda, bortsett fra å lese litt på nettet om forskjellige barnevogner. Føler meg fullstendig ute av stand til å avgjøre hva som egentlig trengs til en nyfødt, og hvor mye som vi kan regne med å beholde til ungen er et halvt år, ett år, osv. I tillegg er vi det første paret i vennekretsen som får barn, har kun en svært perifer bekjent som har barn fra før. Vi har tilbud om å få en del fra svigerforeldrene mine (de har alvorlig samlemani og stort hus :P ), men har ikke orket å se gjennom det. Mistenker at mye av tøyet særlig er slitt og uten strikk, siden det nå er minst 15 år gammelt.

Får litt noia av å tenke på at ingenting er klart, ikke en gang rommet. Vi skal bytte om på soverommene hjemme slik at vi selv skal sove på det største rommet, med babyen ved siden av den første tiden, og så skal ungen inn på eget rom etterhvert. Og vi må tapetsere, male og fikse skap før vi kan bytte... Ingen av oss er særlig praktisk anlagt, ingen av oss har malt en vegg før i vårt liv og begge er litt late og ikke så flinke til å komme i gang.

Etter å ha lest denne tråden her skjønner jeg jo at det ikke er vits å utsette mer. Føler meg allerede tung og har vanskelig for å bøye meg, og det blir jo ikke lettere etterhvert som terminen nærmer seg (21. mai). Så nå skal rommet fikses, svigermors barne-ting gås igjennom og lister settes opp over hva som trengs. I løpet av helgen, kanskje?

PS: Noen som har en oversikt over hva disse små faktisk trenger? Vi er studenter med grei økonomi, men prøver å spare der vi kan.

I dag kom gjennombruddet!!Samboeren og jeg har tatt oss vinter"ferie" for å få ordnet det meste til goggen kommer, og i dag kom vogn og stellebord i hus.Bilsete,seng og vippestol har vi fått låne. Er dødsfornøyd,skikkelig happy og mye roligere.Det tar bort en del av den bekymra og frustrerte skyen som allerede hadde begynt å komme. Barnerommet har rett og slett blitt helt nydelig,sukk, og vi går stadig vekk inn for å bare nyte synet he-he;)

Nei, nå har jeg bare tenkt å kose meg med småshopping av klær og litt småstæsj utover.De største utgiftene er i hvertfall unnagjort og det er godt. Dette anbefales!!

20.05.07 (",)

Klart allerede?? Huff, jeg tør ikke å kjøpe noe jeg! Men jeg har fått alt jeg trenger da, seng, vogn, klær, dill og dall, så egentlig trenger jeg ikke å kjøpe noe som helst. Alt ligger godt gjemt i boden, så det må bare vaskes, men det skal jeg gjøre når terminen begynner.

Jeg har jo lyst til å kjøpe noe klær selv da, men jeg tør ikke... :)

Har laget en sånn "Meg selv-bok" da. Jeg er alene, og alle sånne bøker har så mye sånn "Mamma og pappa", og pappa'n vil jo ikke helt være pappa, så da ble det en "meg og mamma-bok" istedet. Den ble kjempefin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...