Gå til innhold

Juni: Skal begynne å jobbe i morgen jeg!!! :) / :(


Gjest

Anbefalte innlegg

Må ærlig innrømme at jeg gleder meg masse:):):) selvfølgelig gruer jeg meg også...men kan ikke kalle det skrekk blandet fryd! Føler liksom jeg må unnskylde meg litt for at jeg gleder meg til å begynne å jobbe så her kommer det :

 

Mathias hadde kolikk de 3-4 første mnd og vi har gått til behandling med han for blandt annet det og hyper/stressa kropp (fra fødselen av) og soving (forsåvidt fra fødselen av). Han har ikke vært av de som sover mye og godt og hardt og i allefall ikke av seg selv. Han har faktisk ALDRI sovnet v seg selv uten hyl og skrik. Eller han gjorde det de 3 første levedagene etter det !aldri!. Jeg trives utrolig bra i jobben og har ettersom jeg syns DRØMMEJOBBEN:):);) Sambo skal være hjemme i 2 uker, mens jeg skal jobbe 100% og etter det skal jeg jobbe 50 % i 1-mnd, og sambo skal være hjemme noen av dagene jeg skal jobbe. Så Mathias skal være hos dagmamma toppen 1-2 dager i uka (ikke fulle dager) og dagmamma`n er svigermor:):):) Så der er han helt trygg og trives:) og så når min permisjon er helt over skal sambo være hjemme ytterligere 2 uker:)

 

Det tror jeg var hele historien. Måtte bare...så ingen lurer på om jeg er heeeelt gal liksom:)

 

Det som er kjedelig er at det er jo nå Mathias er bedre og vi har flere bra stunder enn "dårlige". og jeg vil jo gjerne også være hjemme med han:) men jeg valgte å gå tidligere ut i jobb for da kunne jeg jobbe 50 % og tjene opp mer permisjon og være hjemme lenger, men bare 50 % da! (ehhh...det forklarte jeg veldig dårlig ser jeg) Uansett....jeg har benytta meg av gradering av foreldrepengene og forlenger permisjonen min ved å ut i jobb tildligere. Dermed tar det lenger tid før jeg må ut i 100% jobb og jeg kan være med Mathias hjemme i ca 1 mnd lenger!!!:)

 

 

Sånn da var det gjort:) thihi:) si gjerne deres mening uansett:) greit å vite hvor folk står henne:)

 

Ser det ble utrolig rotete dette...men....håper dere skjønner hva jeg mener:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Jeg starta på jobb på torsdag og synes også det var deilig. Hadde ikke dårlig samvittighet i heletatt faktisk. Mannen min skal være hjemme nå i 10 uker og jeg synes det er godt at han også får en litt lengre periode hjemme. Det tar jo litt tid for de også å finne sine rutiner og måter å gjøre ting på.

 

Det høres jo kjempe godt ut å kunne gjøre det sånn som dere gjør og på den måten forlenge permisjonen. Dessuten føler jeg at jeg har hatt mye mer å gi hjemme i helgen nå; setter enda mere pris på tiden med gutten min nå føler jeg; blir enda mere kvalitetstid.

 

Vil ønske deg lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så deilig at du skal på jobb igjen. jeg har gleda meg masse en stund. men nå glede/gruer jeg meg litt. starter om 2 mnd.tia har gått altfor fort!!

 

angrer på at jeg ikke har valgt tidskonto. men tror det hadde vært vanskelig siden vi er 2 stk i turnus. vi er begge sykepleier (uten familie i nærheten) så det hadde vært klin umulig!!

uansett så skal pappa være hjemme i litt over 2 mnd. vi får ikke hage før til høsten, så ferie skal gå på rundtur, bestemødre må komme og passe i ferien sin.. ja de er gode å ha:)

 

jeg har hatt perm med 80% lønn, angrer egentlig ikke. men det var et "sjokk" i starten med stor endring i lønna.

 

lykke lykke til i morgen! det kommer til å bli helt toppers for mathias (og svigermor også) å være hos dagmamma!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar jenter:) Var litt redd jeg skulle bli hengt nå jg!

 

Nå er jeg "ferdig" med forberedelser og er klar for morgendagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er allerede begynt litt jeg da:) Har hatt mini med meg noen dager og n oen dager har tante passa han. Har fått barnehage 2 dager fra mars av, så da skal jeg jobbe 50 %. Pappan skal også være litt hjemme en stund nå i begynnelesen.

 

Har rett og slett ikke lenger permisjon jeg da, så intet valg....:/ Men grugleder meg til å komme skikkelig igang da

 

Lykke til i jobben:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting du trener å forsvare det vel!!! Jeg er glad jeg har noen måneder igjen, men det er bare fordi det er veldig klønete for pappa å ta ut ekstra permisjon da han er i ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...