Vestlending med to, snart tre? Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Kor mange bodyar og sparkebukser treng ein egentleg? Har kjøpt inn litt i str. 50 og 56 men lurer på om det er nok no. Er jo sjølvsagt alt etter kor ofte ei vil vaska kle, men lurer litt på kor mykje ein treng. Og ka med strømpebukse/stillongs. Kva treng ein av dette med termin i slutten av mars. Sjølvsagt heilt umuleg å veta men sikkert nokon som har litt tankar og kanskje litt meir peiling enn meg som er førstegangs.
mayaya Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Jeg lurer også enormt mye på akkurat dette, men det virker ikke som noen egentlig kan svare... Jeg har iallefall fått bare "ikke kjøp så mye, man får masse"-svar på sånne innlegg, men noen der ute må da ha et svar???
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 heisann kan svare jeg. har 3 og venter i juli. mars babyen trenger vår klær, lang ermede bodyer, vi kjøpte mange ca 10stk, for når disse trollene begynner å bæsje så går det med masse klær. vi har erfart at bukser som strammer over magen ikke er godt likt av babyen, er roligere med sparkebukse, klemmer ikke magen den. mars er jo begynnelsen av våren, tenk praktisk, ikke for varme og ikke for sommer preget klær. ett par strømpebukser er kjekt å ha og en teddydress el fleece dress. for vår luften er veldig skarp for disse smårollingene. er det mere du lurer på så fyr av beskjed.
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Min erfaring er at mye av det man får er fine, men upraktiske klær. Mange kjøper gaver i str 62. Typisk er å få massevis av søte kjoler (til jenter i alle fall :-) Jeg har vært så heldig å få låne masse bodyer og sparkebukser i de små størrelsene, ser dette som en fordel da de vokser svært fort ut av dette. Har prioritert å kjøpe ullklær, som ikke trenger å vaskes så ofte, skal kun luftes eller skylles opp i vann. Har foreløpig kun kjøpt noen få sett, så får jeg heller sende noen ut på handel om jeg har for lite, har i alle fall skaffet meg oversikt over hvor jeg får fatt i den type klær jeg ønsker. Så har jeg låneklærne i bomull i reserve. Jeg venter tvillinger, og har fått anbefalt følgende utstyrsliste av tvillingforeningen (her tilpasset ett barn): 5 bodyer 4 dresser (hele/todelte) 3 par sokker 3 pysjer 2 bomullsluer 1 utejakke eller hel dress 3 strømpebukser 2 ull strømpebukser 1 vinterdress 1 ullsett 2 ullbodyer 1 vinterlue 1 par vintervotter Jeg synes personlig at denne listen er litt i overkant av hva man trenger. Ville som sagt prioritert ullplagg. Og så må du ta høyde for at barnet kan være for stor for str 50 allerede ved fødselen, så jeg ville fokusert på str 56 ved innkjøp før fødsel, og heller supplert med str 50 dersom behov for dette. Se etter bodyer som er lette å ta av/på, dvs med knapper i siden. Nyfødte liker ikke å få trange bodyer over hodet:-) Synes forøvrig at vinterdress/bobledress er unødvendig for de nyfødte, det holder lenge med en fleecedress/ulldress. Lykke til med innkjøp :-)
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2007 Takk for svar alle. Godt å høyra andre sine erfaringar på dette område...
mayaya Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 ja, nå ble jeg litt klokere her :-) Herlig at noen faktisk vil tallfeste noe!! Takk! Om flere vil dele sin kunnskap, så kom med det :-D
Gjest Skrevet 13. februar 2007 #7 Skrevet 13. februar 2007 Vent og se til babyen er født. Du får helt sikkert MYE klær i gaver og det er koselig å gå og kjøpe litt mer til DIN baby når han/hun er født.
mayaya Skrevet 13. februar 2007 #8 Skrevet 13. februar 2007 Nei, jeg vil heller ha mest mulig klart, så jeg slipper å farte på butikker etterpå.. Og så er det jo påske også. Når folk har spurt, har jeg sagt at vi ønsker oss klær fra str 62 og opp.. Så satser vi på å ha noe i 50 og mest i 56 klart selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå