Gå til innhold

Han har plutselig begynnt å gulpe så mye... samme som skravle og 0-1


Theosmamma

Anbefalte innlegg

Trodde det var sånn at når de fikk mere fast føde så gulpet de mindre jeg? Nå får han 2-3 grøtmåltider, evt brødskive + middag, men de siste dagene har han gulpet mer enn han gjorde da han var baby. Lukter skikkelig surt også, nesten som oppkast. I går måtte vi skifte body 3 ganger, det har vi ikke gjort siden han var 2-3mnd...

 

Noen som vet hva dette kan være, evt hva det skyldes??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på dette jeg også, jeg har samme problem.. Han har ikke gulpet som baby i det hele tatt, men nå kommer det i eninga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det skikkelige sprutbrekninger, her også! Det er vel fordi fast føde nok bruker noe lenger tid i magesekken enn det mm gjør, og fyller opp mer! Kanskje svelger de også mer luft, som det er vanskeligere å få opp. De gulper iallefall fordi magesekken blir for full, av det ene eller det andre;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe svar (men ser jo at "tre små" har svart deg), men ville bare si at på min tid her på DIB så ser jeg at mange sier at de små plutselig begynner å gulpe mer igjen når de har begynt med fast føde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det som gulpes opp er jo skikkelig surt, tidligere har han jo gulpet opp mat. Dette er mer magesyre, lukter helt forferdelig. kjenner jo nesten ikke igjen ungen min , han er skikkelig sur og grinete også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det samme med Nora, og tenkte meg litt om... Så nå gir jeg mm en liten stund før fast føde (15-30 minutter, slik at dette kan begynne å bli fordøyd), og så propper jeg ikke henne helt full med grøt mm. Ser jo f.eks. at brød går noe saktere, ja!

Men dette var jo min løsning, og det er jo ikke sikkert at dette er den rette!

Tenk litt på hva du putter i ham, og hva som på en måte blir liggende "på toppen". Han har ikke en lettere mageinfeksjon, da, med oppkast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar:)

 

Han har jo sluttet å spise om natta, så han har kanskje slukt i seg mye på kort tid om dagen, får prøve å roe ned litt...

 

Fikk tips av legen om å gi han gem (?) pulver, for det skulle roe ned magen litt, og balansere magesyra.

 

skal holde dere oppdatert på om det pulver fungerer, nå har han faktisk ikke gulpet på nesten to timer (men han har sovet i 1 1/2 time da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...