Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Hei! Jeg var på tidlig UL i uke 10 og var litt spent på om det kunne være flere der inne. Legen fant fort et foster og han viste oss dette og zoomet ut igjen mot morkaka og så tilbake til fosteret igjen . Men han sjekka ikke noe mer der inne. Det synes jeg var litt rart, for da jeg var gravid tidligere i høst så sjekket de mye mer grundig der inne. Dette var faktisk min 4. innvendige UL. Hvordan har dere opplevd UL med tvillinger, var det ingen tvil? Så dere noe bak det første tydelige fosteret? Bare litt nysgjerrig
Lene4021 Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 hos oss var det veldig tydelig, absolutt ingen tvil, i uke 9. Se på bildet på nicket mitt, så forstår du. Vet ikke hvor lett eller vanskelig det er å overse tvillinger, hos oss kom det opp på skjermen med en gang i alle fall! Lykke til!
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2007 Tusen takk for svar! Det var jo ganske tydelig at det var to der inne ja! Ser liksom at de to 'posene' er litt flate mot hverandre. Min var trillrund Men takk for titten, da kan jeg slutte å spekulere...!
Smoopster Skrevet 5. februar 2007 #4 Skrevet 5. februar 2007 Jeg var på privat ultralyd i uke 12. Legen studerte babyen opp og ned og alt var så bra (med utvendig ultralyd). Deretter spurte jeg om han kunne ta innvendig ultralyd for å måle livnmorhalsen. Da ble han stille og begynnte og kikke og styre og fant ut at det var to der inne, men han var i tvil en god stund. Så jeg tror det er fullt mulig at de ikke ser at det er tvillinger på en tidlig ultralyd, det var hvertfall tilfeldig at legen min oppdaget det.
Mam72 Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Hei, jeg er ny her inne, men måtte bare svare på dette innlegget. Jeg er gravid med tvillinger og har termin i august! Juhu! Da jeg var på tidlig UL var jeg 6-7 uker på vei. Legen tok først en innvendig UL og så tydlig at det var to eggposer der. Etterpå tok han en vanlig UL og da var det kun den ene eggposen som viste. Dette gjorde han for å teste Ul-utstyret, men ble overbevist om at innvendig UL var det beste for sånne tilfeller! :-)
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. februar 2007 Oi, også så sent som i uke 12! Hadde jo innvendig ultralyd jeg da... Mistenker at det løsnet to egg, pluss en stor livmor (kan jo være tilfeldig, ev. pga plassering) og en kvalme som henger i uti uke 13. Jaja, er vel helst en der inne
Prøver igjen :-) Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 Ja, det har faktisk skjedd at man ikke har oppdaget tvillinger på ul i uke 17 også...så alt er mulig. Mine 2 små ligger over hverandre, så på utvendig ul er det bare mulig å se en. Var på ul forrige mandag og da måtte vi ta innvendig for å få se den andre ordentlig. Var da 15+2. Men vanligvis ser man det. I uke 6 var det ikke tvil, da så man begge veldig godt, det samme i uke 11. Ta en ekstra ul hvis du er i tvil. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå