Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg blødde plutselig litt da jeg skulle legge med i går. Hadde ingen smerter , men regnet med at det kom til å komme i løpet av natten. Jeg våknet i morges og var helt overrasket over at ingen ting var skjedd. Men i dag har jeg hatt litt brun utflod når jeg tørker meg. Er veldig bekymret for at noe er gått galt. Hadde en SA i desember nemlig ,men da fikk jeg jo veldige smerter og blødde masse.

Jeg er nå 7 + 5 uker på vei, Noen som har opplevd noe liknende???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 7+3 og har litt utfllod, og det er helt ufarlig!! Kommer an på hvor mye du blødde og om det var rødt/brunt blod= Men er nok ingenting og uroe seg for, kjære deg!

Skrevet

hei,

Er selv 8+5 pa vei, og hadde en blodning i gar - friskt rodt men bare litt. Ble helt fra meg, men det skjedde ingenting mer... Hadde en SA i November jeg ogsa, sa er litt ekstra pa vakt her, for a si det sann... Sa, du er ikke alene :o)

Skrevet

Heisann!

Jeg er 7+4 og har "blødd" nå i 4 dager. Begynte onsdagskvelden rett før jeg la meg, var tyntflytende brunlig veske. Har hatt vanlig utflod hittil, men ikke noe farge på den. Så tenkte ikke så mye over det den kvelden. Men dagen etter så var det fortsatt brunlig veske som kom, måtte bruke truseinnlegg og syns ikke dette virket normalt. Så fikk meg legetime samme dag og ble undersøkt. Legen trudde først at det kunne være abort, siden ganske mange mister de første ukene, men etter GU så var hun ikke helt sikker lenger. Det kunne være blodveske fra embryoet som "gravde" seg inn i livmorveggen, så vi måtte bare se det ann. Hadde ikke noe for seg om jeg tok det med ro, lot være å ha sex osv, for dersom det er meningen at jeg skal miste så ville jeg gjøre det uansett. Tok blodprøve den samme dagen og skal tilbake i morgen og ta ny prøve for å se om jeg fortsatt er gravid. Har hatt samme type brunlig utflod i hele helga, i går formiddag var det også ganske rødt. Jeg har ikke hatt spesielt vondt, vært litt øm over nedre del av magen bare. Men føler meg ikke spesielt gravid lengre... Mulig det er psykisk. I forrige uke var jeg kjempekvalm, trøtt og full av hormoner, ikke noe særlig av det de siste dagene. Uten at det trenger å bety noe kanskje.

Så jeg avventer til neste blodprøve før jeg tør å tro noe som helst.

Lykke til, håper det går bra med deg :-)

Skrevet

hva er forskjellen på rødt og brunt da?

Skrevet

spør du meg, så har jeg ikke peiling... annet enn at jeg trur rødt er verre en brunt.... :-(

Men ikke sikkert noe av det trenger å bety noe.

Jeg bare avventer og ser nå, er ikke så veldig mye man får gjort akkurat.

Og som legen min sa så er det såpass tidlig i svangerskapet enda for min del at dersom man aborter så trenger det ikke være klumper og blod, man kan abortere likevel. Håper ikke jeg skremmer vettet av noen med den infoen, men det er bare rene fakta.

Skrevet

Å guri malla.. no ble jeg litt redd her, har hadd det akkurat likedan som deg MinnieMe de siste dagene.. har ikke tenkt så mye over det, tenkt bare at det er sikkert normalt.. men når jeg leste at du har vært t legen og slikt at det kanskje kunne være abort ble jeg ganske redd.. å bør vel bestille en time jeg oxo da... og satse på at alt går bra :-/

Skrevet

hva med meg som tørka litt brunrødt på papiret en gang,for så at det var søkk vekke neste dag da? (og den dagen testa jeg positivt)

Skrevet

Trur ikke det skal være noe å bekymre seg om, legen nevnte akkurat dette og sa at da var det mest sannsynlig bare i forbindelse med mensen som skulle kommet.

Mulig jeg svartmaler min egen situasjon her litt, så derfor har jeg valgt å bare roe helt ned i hodet mitt og se hva blodprøvene sier.

Skal si fra innpå her så fort jeg vet.. :-)

Skrevet

greier liksom ikke ta det hele innover meg i d hele tatt jeg,så blir nok å vente ei uke,for så å teste igjen..se om den fortsatt er like positiv

Skrevet

Høres ut som vi er like bekymret alle sammen og det er jo ikke rart. Man er jo så glad når man finner ut at man er gravid og har jo ikke lyst at det skal gå galt.

Heldigvis har ikke jeg blødd noe mer. Skal til legen i morgen og da får jeg høre hva han sier, I forrige svangerskap blødde jeg en del de første 12 ukene og da gikk alr bra. Vi får bare krysse fingrene, Lykke til alle sammen.

Skrevet

Dette skjedde med i mitt 2 svangerskap. Blødde bare en gang og det var ganske mye (eller det føltes sånn i hvertfall) og det var rødt friskt blod. Har en lys levende normal gutt så det var for min del ikke noe farlig, men man skal vist alltid oppsøke lege ved blødninger i løpet av svangerskapet. Lykke til, håper alt er i orden:-)

Skrevet

Er ikke brunt bare normalt blod som har blitt liggende litt der inne før det kommer ut da? Rødfagen blir jo brun når den kommer i kontakt med luft (les oksygen). I blodet er det jern, og jern ute i luft ruster jo og blir brunt....

Skrevet

jojo,brunt er jo "gammelt" blod kan du si

Skrevet

Sånn... da har jeg snakka med legen og jeg er fortsatt gravid. Selv om jeg blør enda. Så jeg skjønner ikke helt.

Jeg var faktisk 99% sikker på at jeg hadde abortert pga disse blødningene som nå har vart i nesten en uke. I tillegg så har alle gravid-symptomene mine blitt borte de siste dagene. Jeg har ikke vært kvalm, svimmel, trøtt, kald eller hatt vondt i hodet. Og det hadde jeg mye av i forrige uke og uka før der. Så da legesekretæren sa at blodprøven viste verdier på ca 6000 torsdag i forrige uke (dagen etter at jeg begynte å blø) og 13000 nå på mandag, så var det vel ikke så mye tvil... (vet ikke helt hvilke verdier det er snakk om, men de stiger visstnok ganske mye utover i svangerskapet).

Det var faktisk som å få nyheten på nytt igjen. Jeg skalv og ble helt kaos inni meg. Tilslutt begynte jeg å grine... og så lo jeg... og så grein jeg igjen...

Grunnen til at jeg grein er fordi jeg (og nå er det sikkert noen som vil banke meg) håpa faktisk på at jeg hadde abortert. Dette svangerskapet er IKKE planlagt og jeg har kjent barnefaren i 2 mnd... Og han vil ikke ha barn, selv om han sier at han skal ta ansvar. Men jeg klarer ikke selv å ta abort, vil jo ikke ta livet av noe som har all rett til å leve. Men dersom jeg hadde abortert av meg selv, så hadde jo det vært pga det ikke hadde vært levedyktig uansett...

Ble kanskje litt utenom tema her, men jeg trengte bare å skrive av meg litt... Men uansett, det beroliger kanskje noen av dere andre som også har blødninger, det trenger nemlig ikke bety abort!

Skrevet

Hei!

Jeg fikk plutselig litt blødning etter at jeg hadde vært ute og gått tur (så ut som blodvann) og litt brun utflod på papiret når jeg tørka meg. Ble veldig bekymra og kontakta lege. Var også inne på tidlig UL. Fikk beskjed om at det kunne skje litt blødning/brun utflod ettersom blodkar kunne sprekke. Det skulle ikke skje, men kunne skje. Var betryggende å høre ettersom blødninger stort sett betyr at noe er galt. Hadde også skyhøy HCG, så det var egentlig ingen tvil om at jeg fortsatt var gravid. Men godt å få sjekka det.

Skrevet

Uff.. ja da har jeg vært til legen, ble senda rett til ultralyd og der fant dem ut at det mest sannsynlig var spontanabort.. for den var bare 2,4mm.. og siden jeg egentlig skulla vært 8uke på vei, skulla den da vært 25-30mm.. så enten har legen tatt veldig feil av termin, eller så var d sa:(... Trist dag..

Skrevet

Ikke noe gøy for dere det nei....

Jeg skal på ultralyd selv i morgen, så er veldig spent på hva de sier der.

Herregud så mye styr det blir rundt noe sånn her... Ikke det jeg hadde forventa meg i det hele tatt.. Er mest bare slitsomt....

Men nå skal jeg sove en god natts søvn først, nekter å ligge å bekymre meg! hehe... lettere sagt enn gjort kanskje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...