Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Hvordan gjør jeg det da? Den skal være veldig tynn har jeg forstått? Bare en halv teskje de første dagene? Om kvelden? Hvordan var magene til deres små når dere begynte med grøt? Min lille gutt har hatt mye stri med magen, føler at det akkurat har roet seg, er redd det skal bli ille igjen.
*toppris* Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Alle gjør dette forskjellig, gradvis tilvenning er viktig, mer flytende enn fast.. Gutten min fikk det litt tykkere enn helt flytende, dvs at det rant fortsatt fra skeien når egh ellte, men at det ikke var vann:) Gav han er par t-skjeer og økte gradvis. Gutten min har ømfintlig mage og reagerer veldig lett på ting eg spiser, gav han en t-skje sviskesaft før grøten... det gjorde eg kun i tre-fire dager, sluttet med sviskesaften og merket egentlig ingen forskjell... Alle barn er forskjellige så prøv deg litt frem:) Lykke til:)
*toppris* Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 forresten, eg gav på kveldstid før han skulle legge seg, pga begynte med grøt som supplering til mm pga han begynte å våkne om natten igjen, da var han 4,5mnd gammel..
Mathias`mamma Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Jeg begynte med en t-skje grøt (altså grøtpulver)og fortsatte med det frem til han spiste hele t-skjeen. husker ike hvor mye melk jeg brukte men den var ganske tynn. Deretter økte jeg med en t-skje hver dag frem til vi var oppe i full posjon. Først da ga jeg grøten i normal konsistens. Brukte ca 10 dager, men han var veldig glad i grøten og vi hadde ingen problemer. Det lønner seg å gi grøten på dagtid frem til du er oppe i full posjon slik at du slipper evt reaksjoner om natten. Dersom han får problemer med mageknip ol ville jeg stoppet opp på den mengden du er på frem til det går bedre igjen før du øker videre. Jeg merket ingen forskjell på magefunkjson e.l før jeg gjorde grøten tykkere, men da fikk han lett forstoppelse og mye luft, noe vi fikset med lit fruktmos og sviskesaft. Nå går det bra. Tror det lønner seg veldig å øke posjonene sakte. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå