Gå til innhold

Ang rivning/sying etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rivnet bakover mot endetarmen, ikke i muskellaget "bare i huden over på en måte. Måtte sy noen sting for dette, og synest d svir litt og kvier med hver gang jeg skal på do og ha avføring.

Noen med erfaringer med tanke på når en føler seg " bra" der nede?

Hvor lang tid pleier d gå? Er redd d ikke gror skikkleg igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kjenner til dette. Måtte sy endel etter sist fødsel jeg og. Anbefaler deg å kjøpe medisinsk grønnsåpe på apoteket. Vask deg med dette nedentil og det gror fortere. Etter at du har dusjet føner du deg må hårtørreren nedentil.

Du får også kjøpt en bedøvelseskrem på apoteket som du kan smøre på. Jeg husker ikke hva denne heter.

Det tar noen uker før du er helt bra, men det hjelper.

Lykke til

Skrevet

første gang revnet jeg og måtte sy mange sting.Kunne ikke sitte på 10 dager,og smerter i 3mndEtter det har jeg ikke hatt noen plager.

Skrevet

Uff,det er dette jeg gruer meg slik til. Hadde keiser sist etter mange timer med rier, så gikk "glipp" av selve rivningen sist... Er det helt forferdelig vondt? Grøss og gru

Skrevet

Den bedøvelseskremen som Nusse nevner heter Xylocain og fungerer kjempegodt på sting i underlivet etter fødsel. Smør på ca fem minutter før toalettbesøk og det letter betraktelig.

Lykke til!!

Skrevet

gjør som hun andre her skriver: kjøp medisinsk grønnsåpe på apoteket, og kjøp en balj (evnt om du har en balj fra før!). ha i lunkent/varmt vann, og litt av denne såpen... sett deg med rompa nedi! (ja, jeg vet, man føler seg ikke veldig smart, hehe, men det hjelper!)

det lindrer, renser, og får såret til å gro lettere.

dette gjorde jeg. (fødte for snart 2 år siden jeg da...) måtte klippes og sys veldig, så jeg hadde veldig stor nytte av denne stunden i balja for å si det sånn! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...