Gå til innhold

Lar dere noen gang babyen være alene i bilen?

Anbefalte innlegg

Så et innlegg om dette i en av de andre debattene. Var mange som lot barna være alene i bilen hvis de sov imens de var innom butikken og posten raskt, og når de hentet og leverte eldre barn i barnehagen. Noen her som pleier det?

Har aldri gjort det selv, faktisk aldri tenkt tanken, tror ikke jeg kommer til å tørre å gjøre det heller.

Fortsetter under...

Akkurat nå kan jeg ikke helt tenke meg å gjøre det. Men samtidig så er det jo skrekkelig å måtte vekke den lille for å gå inn og hente den største... Får satse på barnehage i nærheten, så slipper jeg den problemstillingen i det hele tatt! :o)

Hvis jeg skal på nærbutikken her oppe hvor vi bor og bare skal innom butikken for å kjøpe en pakke bleier eller noe, så kan jeg la Sigurd sitte i bilen. Er jo borte maks 2-3 minutter. Skal jeg ned i sentrum lar jeg han aldri sitte alene. Sover han, så venter jeg heller.

NEI!

Etter å ha sett et opera winfrey show om dette temaet er jeg blitt veldig motstander av det!!!

gjorde det ikke før heller, men etter å ha sett hvor tragisk det kan ende om man gjør det...om bare for 60 sekunder...så er jeg blitt forkjemper for å få folk til å ikke gjøre det!!!

så IKKE la barna være alene i bil....ikke et par sekunder engang!!!!!!!!det kan gå riktig ille!!!!!!!!!!

Annonse

Tenker at selv om det er så kort tid kan det jo skje noe..Tenk om noen kjører inn i bilen, bilen triller av seg selv, noen bryter seg inn i bilen osv..Er vel sjelden det skjer, men har liksom de tankene i hodet, hadde aldri kunne tilgitt meg selv da

Uff ja, jeg har vel gjort det et par ganger - ved levering i barnehagen. Men nå tar dette såpass lang tid hos oss at jeg nå vekker henne om jeg skal hente og levere. Hun blir også med inn i butikken, sovende eller våken.

Det hender jeg plasserer ungene i bilen for å ha de plassert mens jeg løper som en flaksende høne for å finne resten av det vi skal ha med... Så det er vel det nærmeste jeg kommer å ha de i bilen alene!

Jeg er klar over at det sikkert er større sjanse for å krasje med bilen enn at den skal ta fyr el.l. men det er det å ta sjansen, da... Men min mann klarte faktisk å krabbe inn i en bil som ettåring og å gjøre store skader på den ved å dra av brekket - han klarte seg da, øyensynlig;-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...