Gå til innhold

Ang rivning/sying etter fødsel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rivnet bakover mot endetarmen, ikke i muskellaget "bare i huden over på en måte. Måtte sy noen sting for dette, og synest d svir litt og kvier med hver gang jeg skal på do og ha avføring.

Noen med erfaringer med tanke på når en føler seg " bra" der nede?

Hvor lang tid pleier d gå? Er redd d ikke gror skikkleg igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor lenge siden fødsel?

tips er å kjøpe grønnsåpe på apoteket, lag grønnsåpevann og sett stumpen nedi et par ganger i døgnet. Det lindrer og hindrer infeksjon.

Skrevet

Er bare en uke siden fødsel.

Kan d gro skikkleg sjølv om det ser litt "åpent" ut?

Er d vanleg grønnsåpe som vi vasker med?

Skrevet

neineinei ikke golv-grønnsåpe! Det er "medisinsk" grønnsåpe, fås kjøpt på apotek :) Brukte det selv etter forrige fødsel, ble både klipp og revn på meg den gangen, og ganske mange sting. "mere tråd" ropte de gang på gang... huff. Uansett - det tok godt over ei uke før det var grodd, jeg var til og med så uheldig og få revet opp et sting :( Men det gikk bra til slutt :)

Skrevet

Hos meg tok det ganske lang tid - legen sa at alt så bra ut på 6 ukers kontrollen så du får ha litt tålmodighet....

Jeg klarte også å få en liten hemoride, så det gjorde j.... vondt å gå på do!!!

Jeg vasket kun med vann den første tiden når jeg dusjet.

Lykke til - og du gratulerer med baby

er anonym nå jeg!

Skrevet

Et annet tips er å ikke gnu med dopapir (bimmelim), og spyle med vann etter hver gang du har vært på do. Ikke bruk såpe nedentil de første 3-4 ukene. Ikke bruk trange truser/bukser.

Skrevet

Jeg var av de uheldige som revnet en del under fødselen. Jeg kan si at jeg ble bra i den femte uken etter fødselen, da gikk de siste stingene også. Jeg hadde mye vondt i begynnelsen, både å sitte og å gå. I tredje uken trodde jeg jippi jeg var blitt bra for jeg kjente ikke så my, men det var bare et par dager så ble det vondt igjen.

For å være direkte og litt ekkel. De første tre ukene måtte jeg nesten pelle ut avføringen med våtserviett i handa for det var så vondt å ta i og tissinga gjorde jeg i dusjen. Men hold ut, det blir bra igjen :-)

Skrevet

Uff....

Pelle ut bæsjen med våtseviett =/

Hva er det ikke vi gjør for de små!?!

Såå ille hadde vel aldri jeg det, selv om jeg var rimelig forsiktig med pressinga de første ukene! Og var livredd for å bli hard i magen...

Det tok vel ca 6 uker til jeg følte meg HELT bra igjen =)

Først da orka jeg å gå på butikken og fullføre en handle runde. Trodde jeg skulle klø meg ihjel!!! Flere ganger vi måtte la handlevogna stå og pelle oss hjem i full fart =P

Det tar litt tid, men det går over ;-)

Er bare å prøve å leve med det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...