Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Trenger noen gode råd, snuppa er 5,5 måned og nå på morgenkvisten hadde hun snudd seg opp ned i senga, puta var over hode - men hun holdt i den da, låg å koste seg med den som en bamsekos og dyna var laget en stor ball i fotenden.... Er det forseint å starte med safe og seler nå når hun ikke har vært vant med det tro? Har alltid brukt helsetepperundt henne, surra det godt rundt - for hun har alltid vært aktiv i senga.Men det hjelper da ikke lenger... også hva med puta, kan jo ikke feste den med snorer, det er jo farlig - prøve uten pute en periode kanskje? eller er det ikke så farlig tro....
prinsessetamtam Skrevet 14. februar 2007 #2 Skrevet 14. februar 2007 Hun er jo bare 5 mnd,så trenger ikke puta egentlig,kanskje bare ta den ut?Ellers har gutten min også alltid vært aktiv i senga,men har aldri brukt sele,bare latt han holde på. Så fremt det ikke er løse snorer eller løstsittende dynetrekk går det jo bra. Jeg passer bare på å ha på ullsokker utenpå pysjen,slik at det er lettere å holde varmen hvis han sparker av seg dyna.
Nordlys 06 og 07 Skrevet 14. februar 2007 #3 Skrevet 14. februar 2007 Jeg begynte å bruke babysafe når sønnen min var 9 mnd, så det er ikke for seint. Gutten min brukte å snu seg over på magen og våknet av dette flere ganger. De to første netterne vi brukte posen brukte han litt lengre tid for å sovne inn. Han var vant til å ligge på siden så. Ellers hadde vi ingen problemer med å få han til å sove i den. Virker som han syns det er tryggere å ligge i posen også, siden han får noe rundt seg. Og så ligger han på ryggen hele natta, og får ikke til å sparke av seg dyna. Jeg vil iallfall anbefale posen.
shevil og Alver Skrevet 15. februar 2007 #4 Skrevet 15. februar 2007 Noen som vet hvilke butikksom selger slike poser i Oslo / Drammens området? Er usikker på om vi skal starte med det, men tenker på det. Vår sønn romsterer veldig og vi må opp på natten og "hjelpe" han tilbake, men det blir færre og færre ganger i løpet av natten. Virker som om vi er over det værste (var oppe 5-6 ganger hver natt en stund). Han liker å sove på siden/magen. Snakket med HS og legen og de var ikke så bekymret for dette. De syntes han skulle få lov hvis det er det han foretrekker. Han er blitt flinkerer og flinkere til å bytte på å sove på ryggen/magen selv , selv om han noen ganger "bommer" og må ha litt hjelp :-) Han er 6 måneder gammel.
Nickeguri Skrevet 16. februar 2007 #5 Skrevet 16. februar 2007 Jenta mi på 18 mnd har aldri brukt pute, hun. Tror ikke hun savner det heller. Mener å ha lest at det anbefales ikke å bruke pute før ca 2 år. Jenta mi sover i en nattpose, og det fungerer ypperlig. Hun begynte med det når hun var ca 7 - 8 mnd, tror jeg. Da hadde jeg lenge hatt et svare strev med å legge dyna over henne igjen etter at hun sparket den av seg. Dyneklyper hjalp lite. Nattposen er som en sovepose, men med åpning til armene. Jeg hadde ikke følt meg vel med safe og seler. Nå kan hun sove som hun selv ønsker. Sånne poser selges for 499,- på Baby Shop. De er mye billigere på www.going.no. Der har de støtt og stadig tilbud. Jeg har kjøpt 2 poser på Baby Shop og 3 poser på Going. Jenta mi kommer til å bruke nattpose lenge ennå.
Nickeguri Skrevet 16. februar 2007 #6 Skrevet 16. februar 2007 Glemte å si at jenta mi stortrives med å sove i nattposen sin. Hun sovner nesten alltid av seg selv. Aldri noe styr med dyner etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå