Gå til innhold

dere med bebiser på rundt 2 mnd ....


t-79 og Jakob+ spire:)

Anbefalte innlegg

når legger dere bebisene?? til nå har vi lagt jakob mellom 23-24, men i det siste har han væer så trøtt den siste perioden på kvelden, så jeg tror det er på tide å legge han tidligere...... han står jo ofte opp tidligere også.....

når blir deres håpefulle lagt for kvelden???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel rundt 22.

Vi begynner leggingen ca 21 - det tar tid med mye pupp, pysj, kos og raping og enda mere pupp - og noen kvelder et bad.

Noen ganger sover han ikke før nærmere 23 da.

Gleder meg til han kan legges tidligere, men foreløpig sover han på stua med oss - og vi vil jo gjerne se litt TV og sånt på kvelden, så vi kan ikke slå av alt lys så tidlig.

Men så fort han klarer å sove gjennom natten (gjør de ikke det iallefall ved 4 måneder ?) så skal han inn på barnerommet til søstren sin, og da blir det legging samtidig med henne (19-20)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ca halvannen uke har vi begynt legging rund 20.30, da bader/steller vi, snakker litt med han på stellematten med bare bleie på osv, og så mat. Mating tar litt tid, så han har pleid å sovne ca 22. Og da har han sovet ca 5-6 timer.. I dag tenkte jeg å forsøke å begynne litt tidligere, så begynte med bading kl 18.45, og endte med at vi fikk han i seng til kl 20.. Så får vi se hvor lenge han sover.. Tidligere har vi ikke hatt noen leggerutiner egentlig, begynte ikke med det før vi plutselig oppdaget at han begynte å bli sulten og trøtt rundt samme tidspunkt på kveldene.. Litt deilig å få kvelden for seg selv etterhvert..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar stell og mat klokken ni, og Mia er ofte i seng ca. halv ti. Hun ligger da gjerne en stund og totter før hun sovner, og sover til morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi legger Amalie i 23 tida, da sover hun som regel til 6-7, men må vel begynne å legge hun litt før.. men det kommer vel litt automatisk... ikke veit jeg..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De første ukene har han lagt seg rundt kl 22. Men nå de siste kveldene har han vært skikkelig trøtt, så i helga har han vært i seng til kl 20. Men så har vi noen måltider innimellom. Han spiser to pupper på rekord tid, så rett oppi vugga igjen og sover videre. Våkner til liv sånn ordentlig i 9-10 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger gutten vår 21.00-21.30. Han sovner stort sett da, etter stell og pupp.

Har gått gradvis nedover på leggetiden, senker tiden med ca en halv time pr. uke. Har fungert veldig bra. Han sover til 5-6 tiden får mat og sover videre til rundt 9!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklas er akkurat to mnd.. Nå legger han seg mellom halv ni og halv ti. Han får pupp nede i stua og vi bærer ham opp i sengen når vi mener han ser trøtt nok ut... Han er våken når vi legger ham og han er veldig flink til å sovne av seg selv på kvelden..

 

Han sover ca seks timer før han våkner og vil ha mat... og så sover han videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her prøver vi å legge henne rundt 22-23. Hun har endelig begynt å sove litt om nettene så det har gått bra de siste dagene:) Da har hun holdt senga til ca 6 om morgenen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har begynt å tenke på å legge poden tidligere. Han er blitt så grienet på kvelden uten at det virker som kolikk. Han er nok forferdelig brelete for faren har prøvd å legge seg tidlig med ham, men det er ikke godt nok. Han roer seg bare når jeg legger meg ned med ham.

 

Han roer seg ikke hos meg heller i stuen.. sikkert for lyst og for mye lyder fra tv. Skal prøve å få han tidligere til sengs, men orker jo ikke selv å måtte legge meg kjempe tidlig hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger han ca 21.30-22.00 tiden...

Noen ganger sovner han tvert, andre ganger på smokken inn et par turer... våkner med 3-4 timer i mellom... noen ganger oftere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi begynner kveldstellet ni halv ti,(bader annenhver kveld)..

Hun sovner som regel rundt 23-23.30 og sover da mellom 3-5 timer før hun vil ha mat:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner leggingen klokken 21, men med pupp, stell og så flaske og rap er hun ikke i seng før vi legger oss mellom 22 og 23. Blir nok ned mot 19-20 etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...