Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 min forrige fødsel tok jeg "bare" lystgass. syns selv ikke det hjalp for smertene var enorme, men hadde det ikke vært for lysgassen hadde di kanskje vært enda verre?!! noen med forskjellige erfaringer???
jennifer Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Har ikke lystgass på A-hus, så jeg fikk epidural, og skal ha det neste gang også
r-j-s 'nå er gutten vår her' Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 varmeflasker... både på mage og ryggen.. hjalp meg gjennom hele greia... ellers innbiller jeg meg varmt bad må hjelpe mye...
tripptrapp3sko Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 varme bad har reddet meg,og lystgass. Fødsel nr 2 kan godt hende går så fort at du ikke rekker epidural.
kfitjar Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Epidural!!! Det har jeg hatt de siste tre gangene og det skal jeg ha denne gangen også.
Tenker på nr 4 Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 først ett varmt bad så epedural:) den er helt utrolig, gikk fra voldsomme smerter til å bare tro jeg skulle tisse på få minutter:)
LillaGumman 07.02.07. Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 Slenger meg på anbefalinger om epidural - men som nevnt, kanskje en ikke rekker det andre gangen.... Jeg satt mye i dusjen og spylte varmt vann rett mot smerteområdet (magen for meg) - så ut som en sviske til slutt...
cec26 Skrevet 4. februar 2007 #8 Skrevet 4. februar 2007 Jeg prøvde alt jeg:)... risposer, bad, akupuntur, lystgass og til slutt epidural.... Holdt på i over 40 timer... så til slutt så valgte jeg epidural... og da kom jeg til himmelen:) Så denne gangen så er det rett på epiduralen...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 Epidural dersom fødselen trekker i langdrag, då får du henta deg inn igjen til pressriene kommer. Utrolig bra oppfinnelse.
Mane76 Skrevet 4. februar 2007 #10 Skrevet 4. februar 2007 Fikk ingenting, men så varte ikke fødselen lenger enn to timer. Det kan jo ha noe å si.
PlinkiPlonk Skrevet 4. februar 2007 #11 Skrevet 4. februar 2007 Akupunktur og varme bad, visst du vil ha en naturlig fødsel. Det fikk jeg og det skal jeg ha igjen.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #12 Skrevet 4. februar 2007 vil bare anbefale deg å lese litt om de forskjellige smertelindringsmetodene, finne ut hva de tilbye på sykehuset du skal føde, og så holde et åpent sinn....går jo ann å begynne med bad, prøve evnt akupuntur...og så gå over på epidural etterhvert hvis det blir uutholdelig? Ble tilslutt epidural på meg også, men er ikke så lurt å ta det for tidlig..hele fødselen kan stoppe opp, + at hvis man får det i mer enn 8 timer kan det påvrike babyen. Uansett lykke til, det som er riktig for en kan være helt feil for en annen...så bare å stole på seg selv på det området...c:
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #13 Skrevet 4. februar 2007 Lystgass og epidural. Badekaret var en katastrofe og akupunktur funket ikke i det hele tatt....
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2007 #14 Skrevet 5. februar 2007 takk for maaange svar... hadde epidural med første mann,men det er seks år siden så jeg husker ikke særlig hvordan det var. med andre mann hadde jeg ingen ting så den husker jeg,men var på sykehuset max i to timer så kan vel ikke klage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå