Gå til innhold

Hosting og oppkast!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine smaa har naa vært syke i tre-fire dager, feber i to dager og veldig hard hoste. Med hosten saa følger oppkast, etter hver maaltid. Veldig slitsomt for de smaa stakkars!! Vil saa gjerne spise grøt og middag, men de greier det ikke. Saa det blir kun mme og noen faa skjeer med fast føde. Flere som opplever dette? I saafall; hvor mange dager var de syke? Er redd de skal gaa ned i vekt og bli dehydrerte. Har vært hos legen og det de fannt ikke noen bakterier, saa det er nok virus. Men er likevel bekymret for kikhoste..(bakterier)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

......tøtta mi på vel året, 2mnd korrigert, hadde en slik spy/drit/host-periode i hele mellomjula. Var på legevakta som ikke fant noen feil. Legen der ga meg et meget godt råd. Få i henne nok væske, og da ikke melk.

Gi en blanding bestående av romtepert 1/3 olden vann, 1/3 blå farris uten smak og 1/3 eplejuice. I den blandingen der er det nemlig mer enn nok enn næringsstoffer til at dem holder ut uten mat ei lita uke i værste fall. Få i dem mest mulig. Jeg greide å få i tøtta ca en halv liter om dagen.

Jeg har fortsatt med denne blandingen i tillegg til vanlig kost til henne nå, og hun storkoser seg med blandinga.

Skrevet

Den oppskrifta skal jeg ta med meg, Slank bakfra ;)

Har ei tulle her også som er bare snørr og tårer om dagen. Men har hostet og kastet opp bare en gang heldigvis. Selv om matlysta ikke er på topp, så spises det relativt godt :)

Men den drikka er pyton, drikker nesten bare melk - og ergo mer slim og hoste. Skal ut og kjøpe farris og eplejuice i ettermiddag :)

Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...