Gå til innhold

Angående spise på andre sine leker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar der deres små ha andre sine leker i munnen? Vi går på et babytreff en gang i uken. der er det endel felles leker som alle bruker. Min baby på 4 mnd tar jo leken i munnen selvfølgelig, og det gjør nok de andre og..Tenker på smitte å sånn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker akkurat som deg jeg også,men det er jo dessverre ikke alltid like lett å følge med...gruer meg litt til min begynner i barnehagen,da vil det nok bli mye av det,men slik er det vel overalt,og får bare satse på at det går bra;)

er vel gjerne slikt de blir motstandsdyktige av også da kanskje... :)

Men jeg prøver nå likevel å unngå det når jeg er tilstede og har anledning.

Skrevet

Det orker jeg ikke bry meg om lengre. I gruppa vår sutter de på lekene og tomlene til hverandre. Går så fint atte :-)

Skrevet

Det er en del av det å få et sterkt immunforsvar det, ikke noe å bry seg om.

Skrevet

Tenk dere når de begynner å bevege seg ute og plutselig sitter med "hele" sandkassa i munn... Nei da det går helt fint.. Det er på den måten de blir beredt for denne verden..

Skrevet

Jeg syns det var skikkelig ekkelt i begynnelsen, men det går ikke å bekymre seg for i lengden..De spiser på alt, og det er ikke farlig.

Ikke nok med å spise på andres leker, etterhvert spiser de f.eks sand, skitten snø, sønnen min har inntatt x antall bokhjørner også.

Men om vi har hatt besøk av et barnehagebarn som vil sutte på lekene til gutten min vasker jeg de etterpå. Orker ikke omganssyker og slikt enda.. og jeg spør alltid først om det er greit at han spiser på andre barns leker om vi er på besøk.

Skrevet

Hmmm...kan jo ikke passe på alt heller. Hadde ei venninne på besøk med en liten gutt like gammel som min. Han brukte egentlig ikke smokk, men smokken til gutten min i munnen mange ganger og brukte den ganske lenge. Ville ikke si noe jeg, så lot han gjøre det, men jeg kokte smokken da hun dro =) Var kanskje litt hysterisk siden jeg gjorde det, men synes liksom smokken er litt personlig jeg da...

Skrevet

Smokk er veldig personlig syns jeg da.. skjønner godt at du kokte den.

Skrevet

d samme skjedde her, smukken er bare "min"... hadde kasta den og gitt barnet en ny... hehe... øitt hysterisk, men har akkurat hatt forkjølelse med lungebettenelse på grunn av dette så......

Skrevet

ang leker så er det jo bare slik det er, går man på treff eller er med andre barn så kan man jo ikke sitte og tviholde på sine egne leker eller nekte barnet å styre med andre sine leker... det å putte ting i munnen er jo helt naturlig for barna, bli kjent med ting.. mener selv at hvis man er hysterisk på det området så kan man jo ikke dra noe steder..er jo bare tungvint da..

regner jo oxo med at hvis noen har et sykt barn så holder de seg unna, kommer ikke på fx treffene.. det sier jo seg selv...

men smokken er gutten min sin... ;) men er ikke overhysterisk, tar den vekk fra evt det andre barnet som har tatt den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...