Gå til innhold

Sove på magen.


Hanne og jentungen

Anbefalte innlegg

Tuppa her sover masse på magen på dagtid. Da kan hun hvile i opp til 3-4 timer uten et knyst. De siste nettene har hun kavet enormt når hun har ligget på ryggen. Hun veiver så mye med armene at hun vekker seg selv, så i natt la jeg henne (i ren desperasjon) over på magen. Jeg vet jo at dette er en av risikofaktorene for krybbedød, men hvor ille er det egentlig når jeg vet at hun klarer å løfte hodet. Hun sover jo i timesvis på magen på dagen, og jeg sitter jo ikke over henne og passer på hele tiden. (Dette sa hs at var helt ok)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er ok for henne å sove på magen på dagtid så skulle det vel ikke være noe i veien med natten også. Det er jo den faren med krybbedød, skummelt det da..... Men det er skrevet en bok om at barn sover bedre og tyngre på magen..... Krybbedød foreningen har gått ut å advart mot den, men jeg vet ikke hvis hun sover best på magen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask sover også mye på magen på dagtid... når han ligger på magen min... om natten ligger han på ryggen, men bare fordi jeg legger han sånn etter at han sovna.. på magen

 

og selv om det øker risikoen for krybbedød tror jeg det er ikke SÅ farlig.. da jeg var liten sov jeg nesten utelukkende på magen, og jeg lever fortsatt.. i likhet med alle andre som ble født for ca 27 år siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sov sikert på magen selv Hanne ;) det gjorde iallefall jeg!!

Tuppa di må jo sove, og om hun ikke får sove på ryggen syns iallefall jeg at det er bedre hun sover på magen enn ikke i det hele tatt!!

Men det er bare min personlige mening da- og jeg er jo ikke akkurat noen fagperson ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsaken må vel være at babyen sover!

3 åringen vår var sånn. Så han sov nesten utelukkende på magen både dag og natt, tom i vogna, måtte trikse med selene når han ble så stor at man måtte festes fast.

helsesøstrra mente vi måtte prøve å få snudd han så han sov på ryggen men det var bare å gi opp, skulle vi fra fred - ble bare gråting, men når han lå på magen sov han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lilla dotter sov på mage på min mage dom första 4-5 veckorna. Det var det enda sättet jag kunde få henne att sova.Var mycket negativ till detta med tanke på krybbedöd, men nu sover hun mer och mer på rygg.nu är hun veldigt stark i nacken pga av det så det var ju bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...