Gå til innhold

Twilightere, 04.02.07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starer en ny tråd jeg :) Med en liten oppdatering fra ka-ping-heimen:

Knøttemor er 1 mnd idag! En liten bursdag altså, hihi :) Tida går så sykt fort... hun er blitt så våken og oppmerksom nå - og smiler faktisk :) Det kiler sånn når pappa nusser henne, han er så skjeggete! Og storesøster er virkelig spennende - mye mer interessant enn pappa (kosemaskin) og mamma (matstasjon). For ikke å snakke om mormor-dama! HUN er rar hun! Morfar har vrdens beste sovefang. Han snorker så fint når han sover i stolen sin, da blir Knøttemor også så trøtt, og der sover de sammen, utrooolig søte :)

Det virker forøvrig som om jenta har tenkt å droppe nattmaten... eller er det vi som har forskjøvet rutinene litt? Ikke godt å si. Før var det amming rundt midnatt, rundt 4/5 og rundt 7/8. Nå er det rundt midnatt, og så igjen rundt 6/7. Ikke meg imot :) Litt skriking på kveldene er det blitt igjen, men det virker faktisk som om hun skriker fordi hun er TRØTT, ikke pga luft. Det er nemlig blitt mindre luftsmerter etter at mamma'n kutta ut følgende produkter:

- melk (hulk)

- brunost (hulk igjen)

- sjokolade (faen og)

Sender gratulasjoner igjen til Sponge (lykke til framover!) og takk til Gullemor for flott fødselshistorie - jeg er SÅÅ stolt av deg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ps: noen som har lyst til å arve noen jenteklær i str. 62? Her har vi kun et par kjoler igjen i 62 som passer, ellers bruker vi bare 68... Tror nesten Knøttemor er den største twilight-babyen, selv om hun er langt fra den eldste.

Skrevet

Hehehehehehehehe

Skrevet

aaaaah vi kom samtidig! Hvilken tråd skal vi bruke?

Skrevet

Ler altså ikke av innleggene dine, men at vi simultanstarta tråd...

Skrevet

Samme. Vi kan gjerne ta denne. Jeg kan klippe og lime inn mitt innlegg:))

Skrevet

skjønte det :) hihi... lo litt selv ja :) eller "lol" som det heter på geeke-språket

Skrevet

Ka-ping og Hanne starta hver sin twilighttråd nesten på likt. Vi bruker denne og her er mitt innlegg:

Jeg fant den forrige tråden langt nede på side to eller tre med tilsammen 51 innlegg, så jeg starter en ny tråd til oss:))

Starter med å sende mange gratulasjoner til Sponge og en stor velkomst til lillesvamp:)

Har endelig fått sendt svigermor østover igjen. Dermed slipper jeg kommentarer på noen uker. Hun klarte forreten å si til Hannemannen at hun aldri hadde ført en baby skrike så mye. HALLO, forstår hun ikke at slike kommentarer faktisk sårer. Hadde det vært den eneste kommentaren på 4 dager så skulle jeg bitt det i meg, men det er den ørtende....! Sigrid skriker ja, spesielt når hun har pludra og lekt i 1-2 timer og plutselig innser at hun er skikkelig trøtt. Hvem griner ikke da?

Nå er tuppa blitt forkjølt stakkar. Ligger på sofaen og hoster skikkelig med jevne mellomrom. Stakkar lita, får helt vondt av henne:/

Skrevet

Takk og pris at svigermora di bor såpass langt unna... *grøss*... jeg tror ikke et ord på det hun sa om SkrikeSigrid! Hun hadde vel anmeldt oss her for barnemishandling tenker jeg, det kan nemlig hende at Knøttemor må skrike et minutt eller to i vogga før vi går bort til henne - og av og til tar vi henne ikke opp en gang, vi trøster henne I VUGGA så hun sovner!!! skrekk&gru...

som sagt - bare vent til du kommer på besøk, vi skal kose oss så masse, baksnakke svigermor og riktig velte oss i selvgodhet ang. hvor gode mødre vi er og hvor flotte jenter vi har :) Så får du heller late som om mamma'n min er svigermora di, for der får du garantert ikkeno annet enn skryt! Hun gleder seg enormt til du kommer :)

Skrevet

Knøttemor er forresten fortsatt snørrete - det er skikkelig ille å høre på når hun spiser innimellom... men hun virker i grei form ellers. Da er det verre med hosten til Lilletrollet! Det nærmer seg bronkitt-lyder, så vi må nok en tur på legevakta idag hvis det ikke bedrer seg. Heldigivs har hun ikke hatt særlig feber siden fredagskvelden. 40.1 er veldig mye på ei jente på 2 1/2 år :(

Skrevet

Tuppa her sover masse på magen på dagtid. Da kan hun hvile i opp til 3-4 timer uten et knyst. De siste nettene har hun kavet enormt når hun har ligget på ryggen. Hun veiver så mye med armene at hun vekker seg selv, så i natt la jeg henne (i ren desperasjon) over på magen. Jeg vet jo at dette er en av risikofaktorene for krybbedød, men hvor ille er det egentlig når jeg vet at hun klarer å løfte hodet. Hun sover jo i timesvis på magen på dagen, og jeg sitter jo ikke over henne og passer på hele tiden. (Dette sa hs at var helt ok)

Skrevet

Brukte så lang tid på å skrive innlegg på den gamle tråden jeg at det var starta ny(e) i mellomtida. Kopierer over innlegget mitt:

ka-ping: Håper lilletrollet er frisk igjen da! Høres ikke behagelig ut med over 40 i feber og hovne ankler.

Snuppa har vært i overraskende godt humør i helga. Igår hadde vi besøk av ei lita venninne på 6 mnd, og mens det pleier å være vår snuppe som er utålmodig og må bæres rundt og sutrer lett, mens andre babyer bare ligger i fanget og ser seg rundt, så var rollene snudd om igår. Merker at jeg har endra litt syn på ungeskrik etter at jeg blei mamma... Før var det "åh... kan ikke den ungen være stille" mens nå er det mer "skrik i veg, bare glad det ikke er min".

Nå har vi bestilt tur til Spania også! Ei uke i madrid og en naboby i juni. Skal i et bryllup der da, håper det går bra med 7 mnd gammel baby på tur.

Andre som er sinnsykt støle i armene? Våkner hver morgen med verkende armer. Skulle tro jeg blei vant til all bæringa, det blir jo som styrketrening med jevnt økende vekter...

Ha en flott søndag alle sammen! Her blåser vi nesten bort, så det blir innedag i dag.

Skrevet

Er søndag den store Twilight-dagen, eller? Du verden, så aktive dere klarer å være tross småtroll og nattevåk og ammetåke...

Kommer sterkere tilbake med full fødselshistorie og oppdatering etterhvert, men vil bare fortelle at SpongeBaby er helt utrolig nydelig. Desverre er han ikke helt frisk, han har en eller annen infeksjon i kroppen som gjør at han nå bor nede på nyfødtintensiven mens mammaSvampen vandrer hvileløst mellom hans seng og sin egen. Han har fått medisiner og mat og væske intravenøst og er allerede i mye bedre form, men himmel og hav så skummelt det er! All honør til personalet på barsel som tok den hysteriske mammaen på alvor og slo fast at jo, da, han er syk, men det skal vi ta oss av... Får ham til låns igjen i kveld på barsel, og gleder meg usigelig til det, det er jo helt tomt å rart å verken ha mage eller baby!

I morgen blir det pasienthotell på meg, jeg håper bare det er nett der så jeg kan øse ut alle mine mammahormoner pr mail og chat til dere! Vi snakkes - gleder meg til besøk av Stinemor i kveld, håper skatten er hos meg da så jeg kan vise ham fram...

(og forresten - vitale mål var 4160g og 54cm, så den siste Twilight-babyen var definitivt ikke den minste!)

Skrevet

Og det glemte jeg helt å skrive - den svigermora til Hanne må vi snart få fjernet. Noen som har kontakter på Guantanamo-basen? Noe så utidig...

Skrevet

Hanne: ser ikke noe problem i å ha henne liggende på magen innimellom. Kanskje det gir henne god nok nattesøvn til at hun får tatt seg inn litt - og blir rolig nok til å ligge på ryggen igjen? Uansett ikke lenge til hun kan snu seg selv :) Bare husk å ikke ha pute under hodet hennes.

Andrea: ja, jeg kjenner igjen den følelsen i armene ja... og skuldrene. Hadde bare gubben vært litt mer forståelsesfull og kanskje tilbudt en og annen massasje... men nei. Han er jo så sliten etter jobb må vite, hehe :)

Og når det gjelder utenlandsreise: hvorfor ikke? Jeg flytta til Tyskland med Lilletrollet da hun var 4-5 mnd :)

Sponge: Guantanamo, ja... det var en fin idé! Vi får se litt på saken :) Håper det går bedre med knotten etterhvert... de skal liksom ikke være syke, de små. Trøsten (om enn mager) er at vi mamma'ne har det mye vondere enn dem :)

Skrevet

Nå har samboeren ordna fint pc-bord for meg! Snuppa vil jo helst opp og stå eller gå, sitte i sofaen med pcen er ikke så veldig populært. Så nå har han tatt fram strykebrettet, lagt på duk, satt fram en liten vase og stearinlys og plassert pcen der, i ståhøyde. Dermed er Maren fornøyd og jeg får vært litt på nettet...

Sponge: Dumt at gutten din er litt sjuk da... Men de er jo så flinke på sjukehusa at snart er han nok i full form igjen og du får kosa så mye du vil med han.

Skrevet

Sponge: Gratulerer med minisvampan:) Håper han blir frisk raskt:)

Jeg tror nesten jeg snart må la hanne sove litt på magen siden det er slik hun sover aller best. I kveld skal vi forresten prøve å legge snuppa i egen seng:) Dvs, pappaen skal prøve mens jeg sitter i stua og venter:))

Skrevet

Hei alle sammens :o)

Håper alle har hatt en fin helg :o) Jeg kommer akkurat fra barselbesøk hos SpongeBob og lillegutten hennes - så fantastisk nydelig gutt :o) Vi var innom nyfødtintensiv, og jeg fikk så vidt hilst på en fornøyd sovende gutt - stor stas :o) (Forresten ganske snålt å være innom jobb og bare skulle på besøk til en baby! Hehe, godt å se andre jobbe - savner det ikke akkurat nå). Han er i bedre form, og skulle få en kveldstur opp på barsel sammens med en stolt mamma. Snart kommer de seg nok hjem igjen, Sponge var ved godt mot! Sponge var dessuten i fantastisk god form, hun så flott ut!!! Hun, mannen og 2 åringen hadde vært på kafe i dag....jeg er superimponert! Det var ikke jeg i form til noen dager etter fødselen! Jeg og Martine håper å trille innom dem på hotellet i løpet av uka.

Ka-ping: gratulerer med 1 mnd dag på jenta di i dag. Tiden går så fort, syns det var nettopp vi meldte til hverandre fra fødestuen :o) Så flott jenta di vokser og trives så godt, tenk...på vei ut av str.62...vi er på vei ut av str. 50, men blir nok å bruke det enda ei stund.

Hanne: høres jammen ut som ei slitsom svigermor! Godt det blir ei stund til neste gang da, hadde vel vært slitsomt hvis dere bodde i samme by. Jeg har bare svigerfar, og han er helt fantastisk! Takk og pris :o)

Andrea: Hørtes deilig ut med Spaniatur!! Vi skal til Hellas 5 mai (jeg, Martine og mammaen min), godt å ha noe sånt å se fram til nå når det er vinter!

I dag har Martine spist på flaske for første gang, hun og pappaen var kjempeflink, og det gikk som en drøm! Heldigvis gikk det som en drøm å pumpe ut en del også, blir ok å ha litt fryst ned - både for krisetider og hvis jeg vil finne på noe etterhvert. Tror dessuten pappaen syns det var stor stas å kunne gi Martine mat :o)

Skrevet

Hipp hurra!

Jeg har jo måttet gi lillegutt mme på flaske i en uke nå, pga medisiner, og han tok jo flaska med én gang uten problemer.

Idag kunne jeg begynne å amme igjen, og var nervøs for at han ikke ville ta puppen. Men han tok puppen igjen med én gang :D

Så da vet vi at han tar både pupp og flaske uten problemer. Blir å bare gi pupp noen dager nå, for å få melkeproduksjonen i stabilitet igjen (har pumpet meg, men vet ikke om jeg produserer melk ut fra hvor mye han spiser..), så blir vi nok å gi flaske av og til, for å være sikker på at han fortsatt vil ta flaske også.

Sååå letta og glad nå :)

Skrevet

Stinemor: Var MArtine lita når hu kom? Tenkte mest siden dere enda bruker 50. Vi brukte selv 50 lenge, men er nå godt og vel inn i 56. Det går litt i rykk og napp gitt.

Det går dessverre ikke så lang tid til jeg ser svigermor igjen. Skal til Lillehamer allerede om 2 uker vi:/

Skrevet

Hanne: du har min fulle sympati! Men det er ikke lenge til dere kommer hit, du og lillejenta :) Jeg gleder meg masse!!!

Vi har også tenkt å prøv litt flaske - jeg skal på teaterforestilling neste helg, og da hadde det vært greit å kunne dra uten Knøttemor. Jeg har liksom ikke gidda å pumpe meg enda... noen som vet hvor lenge mm kan stå i kjøleskapet forresten? Lettere å pumpe en skvett ved hvert måltid enn å stor-pumpe en gang innimellom...

Skrevet

48 timer i kjøleskap...

Nå har vi satt til livs et deilig lammelår og sjokoladekake til dessert, yummi :-) Snuppa er lagt, håper ho sovner fort...

Skrevet

sjokolade... snufs... jaja - får håpe den intensive "null-sjokolade"-kuren gjør at jeg går ned et par ekstra kilo, i det minste :)

Skrevet

Jeg hadde også en sånn "null-sjokolade"-periode i starten for å sjekke om det kunne ha noe med mageknipet å gjøre. Det var hardt, særlig siden jeg hadde bakt så masse boller med sjokolade og sjokoladekake i de tre ukene med perm før fødselen. Det ga ikke snuppa mindre mageknip, så jeg begynte å spise igjen. Sliter litt mer med brus jeg da... er veldig glad i brus, men jeg kan ikke drikke så mye nå. Tror kanskje det gir litt magetrøbbel, men testene mine har gitt litt tvetydige svar...

Skrevet

Hei hei jenter.....ja da fant jeg endelig tilbake til siden deres...hvordan står det til med alle twilightere????

her er alt bare bra....gutten trenger mat...oooo..kommer tilbake senere....gratulerer sponge...håper alt går bra med veslegutten....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...