Gå til innhold

gruer meg til å være kvalm i 3 måneder... :-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei dere!

 

jeg er IKKE gravid, men vi er inne på tanken om å få bebi igjen! sjarmtrollet vårt er snart 2, og det er egentlig fin aldersforskjell synes vi! :-)

 

i fjor vinter, for litt over 1 år siden, ble jeg gravid ved et uhell... det var ikke gøy, og jeg var fra før veldig slapp og sliten, og hadde lyst til at lillegutt skulle være alene en stund til. vi bestemte oss raskt for å ta abort, (ikke i tvil om at dette var riktig...jeg hadde virkelig ikke greid å komme meg gjennom et svangerskap jeg da...)

 

så, jeg har vært gravid 2 ganger, og begge gangene har jeg vært ubeskrivelig kvalm. ikke bare sånn at jeg har kasta opp på morran, men kronisk hele dagen, hele natta frem til nesten 4 måneder med lillegutten.

 

jeg fant aldri noe bra "knep" for å unngå kvalme, ingenting hjalp. jeg åt ingenting, og veide til slutt 45 kg. så ikke mye gravid ut, og følte meg rett og slett STYGG! etter 3-4 mndr gikk det bra, og rett før han ble født, veide jeg 69,5, så det var igrunn ingen fare, hehe!

 

noe jeg kan gjøre nå FØR jeg blir gravid? noen med tips om nesten-2-åring og det å være gravid og smådårlig?

 

trenger tips og råd... gruer meg skikkelig, tilfelle jeg blir så dårlig som jeg har vært begge gangene. for et år siden lå jeg foran do i 3 uker (gikk 3 uker før jeg fikk time på sykehus, heeelt uholdbart...) ikke enkelt å ha en på nesten 1 år når man er så dårlig...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen svangerskap er like!! Det at du har vært kvalm betyr ikke at du blir det i neste. Hvorfor ta sorgene på forskudd.... Det finnes mange råd mot kvalme...ikke alle hjelper men du må finne det som hjelper for deg. For meg hjelper det å spise litt, nøytral mat eks brød med kokt skinke og eplemost...

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...