Gå til innhold

Jeg kommer til å tyvstarte.....

Anbefalte innlegg

Jeg mistet nå, i uke 6. Fikk resept fra legen på noen sprøyter, og på pergo. supert tenkte jeg.. men fikk ikke begynne på dem før om 2-3 mnd sa han. jeg er så utolmodig, at jeg venter denne måneden her, og begynner på pergo. jeg klarer ikke vente lengre....

men hvilken efekt vil pergo ha på meg når jeg allerede har el?? bare lurer :) han sa han ville sparke det ordentlig i gang, slik at jeg kunne bli gravid raskt.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8079218-jeg-kommer-til-%C3%A5-tyvstarte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke så mye om Pergo, men jeg ville fulgt det som legen har sagt til meg hvis jeg var i dine sko. Ta heller å ring til legen og spør hvorfor, og om det er mulighet for å begynne tidligere. Det er en grunn til at legemidler har bruksanvisning og at legene gir doseringer. Så slipper du å gjøre noe "galt"...

Annonse

Dersom han mente at du burde vente 2-3 mnd før du ble gravid igjen etter SA, så skal du vite at de har begynt å gå vekk fra det. Jeg mista før andremann satt og min gynekolog sa at det var bare til å "kjøre på". Ble faktisk gravid før jeg fikk mensen igjen ette SA jeg da og det gikk kjempefint:)

Lykke til!

Det underlige med Pergotime er at 80-90 % får EL, men bare 30% blir gravide likevel..

Og dessuten, de har begynt å lure på sammenhengen mellom eggløsningsstimulering og faren for misdannelser. Er visst en viss korrelasjon der, men man er usikker på hva det skyldes. Kan være at de parene som trenger Pergotime i seg selv har høyere risiko for misdannelser siden de i utgangspunktet har problemer med å bli gravide.

Jeg har EL jeg, dog uregelmessig, og av og til uteblir den..men min gynekolog ville at jeg skulle vente en stund likevel. Han "lovte" meg svangerskap før sommeren uten Pergo! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...