Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Hei alle sammen.

Bare lurte på hvordan fremgangsmåten er hos Stork....Er det bare å ringe å avtale tid? Og hvor lang tid tar det sånn ca fra tlf samtale til en kan komme ned der og bli insimenert? Må en gå på hormonkur? Det er litt avdeling for dumme spørsmål her nå, men bare lurer litt på hvor vi skal begynne....

Takk for tilbakemeldinger...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8079217-hvor-lang-tid-tar-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo :)

Ring og få tilsendt info og helsepapirer fra Storklinikken, disse kan du få på mail alt samme dag, når du har fylt ut disse og sendt dem tilbake kan man bestille journalsamtale, da går man igjennom skjemaet du har fylt ut. Etter denne samtalen(som kan tas via tlf eller ansikt til ansikt om du reiser ned dit) kan du insemineres ved neste eggløsning.

De foretrekker at du har kartlagt syklusen din noen mnd før inseminasjon, men jeg vet ikke om dette er ett must, men fordelaktig er det i hvertfall!!!

Lykke til :)

Dersom du vil bruke din fastlege, må du beregne tid til følgende: StorkKlinik krever at du har testet deg for følgende hos din fastlege før inseminasjon: HIV, clamydia, gonore og røde hunder. Svarene kommer etter en uke. Du må også få en henvisning hos din fastlege for å få time hos gynekolog for å sjekke at livmor og eggstokker ser normale ut, samt sjekke at du har normale hormonverdier (disse prøvene tar også en uke). Jeg har gått denne ruta og det tok meg nesten 2 måneder å få unna dette fra jeg kontaktet Stork til min første inseminasjon (som forhåpentligvis er neste søndag). Jeg måtte vente 3-4 uker (pga juleferien blant annet) på min journalsamtale.

Dersom du er utålmodig og har masse penger antar jeg at du kan spare mye tid på å bruke en privatklinikk.

Lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...