Gå til innhold

Hormon- vs. kobberspiral...?

Anbefalte innlegg

Så var det meg og denne prevensjonen igjen da...

Har vel landet på at det blir spiral på meg. Men da er det jo valgets kval med den ene eller den andre typen. Blir ikke klok på dette. De har jo hver sine fordeler og ulemper. Tenkte først på kobberspiral pga at jeg ikke vil tulle så mye med ekstra hormoner og jeg har hørt om en del ekstra blødninger med hormonspiral. Men nå er jeg litt på hormonspiral fordi den skal være sikrere i forhold til graviditet.

Noen som har erfaringer med den ene eller andre typen? Både gode og dårlige!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8079156-hormon-vs-kobberspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg går for kobberspiral.

grunnen er fordi min mor ba meg holde meg langt unna hormonspiral ,med mindre jeg ville bli enda tykkere..

hun ble veldig plaget med kviser,stor vekt økning,mer hårvekst.

så hun sa at jeg ikke skulle høre på hva legene sa hvis de skulle presse på meg en hormonspiral.

så jeg går for kobberspiral.

spørsmålet er bare om jeg tørr å få satt den inn.

hater GU..

Jeg hadde vanlig kobberspiral før førstemann. Hadde ingen problemer som jeg kan nevne. Ikke større mensblødninger heller. Var ikke vondt å sette inn eller ta ut. Jeg vil ikke ha hormonspiral da jeg har hørt at hos enkelte tar det lang tid før menssyklus normaliserer seg etter fjerning og det er foreløpig ikke en ønskelig effekt hos meg. En jeg kjenner fikk også problemer med kviser pga hormonspiral. Men den er sikrere, ja. Men tror vanlig spiral er sikker nok, den også, og helt 100% prevensjon finnes da ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...