Oi ..! Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Er det noen her som har funnet en skikkelig god liggestillling som de kan anbefale til oss andre? Jeg er gørrsliten når jeg våkner om morgenen for tiden. Sover i og for seg hele natten uten toalettbesøk, men jeg *hviler* ikke skikkelig. Er øm og sår i skinkene, hoftene og på utsiden av lårene, ettersom jeg stort sett må ligge på siden. Har prøvd med og uten stor pute både mellom knærne, lårene, under det ene kneet, under rumpa... Blir snart kokko. Har termin i morgen, så forhåpentligvis er det ikke snakk om mange nettene igjen til jeg kan velte meg over på magen. Det hadde bare vært så digg å kunne våkne de siste morgenene uten å føle at en er sliten i hele kroppen. Tips mottas med takk
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 hadd det slik jeg også.. men da pga bekkenplager. jeg har sånn madrass-seng som egentlig er ganske myk..men tydeligvis ikke myk nok. la oppi skumgummimadrasse oppå de andre madrassene..også la jeg overmadrassen på toppen. ligger kun på rygg jeg da.. men du verden så godt. ikke noe press på bekkenet siden rompa går nedi madrassen på en måte..!
heldige meg07 + en liten til Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Jeg sliter også med å sove om natta. Våkner ikke av at jeg må på do, men av at jeg har vondt i hoftene. Klarer ikke å ligge på ryggen lenger (som er favorittstillingen min når jeg ikke er gravid), blir svimmel av bare noen få sekunder på ryggen. I natt tror jeg jeg fant ut noe lurt, er i alle fall mer opplagt enn på lenge. En ekstra dyne som rulles til en slags "pølse" som ligger bak ryggen og ned mellom beina. Bare dyne/pute mellom beina skal visstnok også hjelpe, men det er ikke bra nok for meg. Men når den i tillegg kom bak ryggen funka det. Du kan også prøve med en pute under skulderen/overarmen din så du får litt avlastning i overkroppen også.
Oi ..! Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2007 Tusen takk skal dere ha. Tenker at jeg prøver "dynepølsa" i natt, og så får jeg evt. være litt "prinsessen på erten" med flere madrasser natten etter. Takk igjen, og lykke til fram mot termin
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 har endelig funnet en god stilling! en blanding av magen og på siden. nesten litt lignende av stabilt sideleie,da sover jeg godt da!våkner bare ca 10 ganger av dobesøk som jeg ikke slipper unna
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 Jeg hadde to kjempestore puter med meg i sengen - en mellom beina (hele veien ned) og en bak i ryggen. Trengte både å stabilisere bekkenet og ha støtte for ryggen. Kan desverre meddele at det ikke er bare bare å sove på magen igjen etter en fødsel, i hvert fall ikke dersom du ammer, for da renner det oftes som en gal... Litt press på brystene mens du sover fører nemlig gjerne til at de lekker, og da blir det fort vått i sengen dersom du sover på magen. Sorry!
Oi ..! Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2007 Pokker ... Det har jeg jo egentlig lest et sted, men jeg hadde vel fortrengt det i min lengten etter å ligge komfortabelt igjen :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå