Gå til innhold

Hei igjen Bambi!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen ja!

Jeg ser at vi svarer mye likt på disse trådene ja! Det har blitt mye mer aktivitet inne på dette forumet i det siste, og det er jeg så uendelig glad for! Mange innlegg her som har beroliget meg, om ikke annet enn fordi at jeg føler vi er flere i samme båt her. Selvfølgelig noen sjeler her som ikke heeeelt har skjønt hva angsten vår går ut på, men vi kan jo ikke bry oss med dem.

Jeg krysser fingrene for deg nå ja!! Kanskje du allerede er gravid, tenk det :) Vi prøvde i 7 mnd (like lenge som dere...?), så jeg vet hvor utålmodig du sikkert er.

Jeg grubler veldig for tida over hva jeg skal si på neste jordmor-time om 10 dager. Skal jeg nevne angsten eller ikke... Har en forferdelig taktisk holding oppi hjernen min for tida, hvordan jeg best skal takle dette. Har ligget våken noen netter med angst i det siste, og det går ut over jobben. Best å komme i gang med samtaler på sykehuset kanskje?.

Uff, det ble veldig rotete. Er kanskje mer forvirret enn jeg innbiller meg. Men håper du skjønner :))

Lykke lykke til på torsdag da!!

Stor klem Bambi

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8078836-hei-igjen-bambi/#findComment-8103159
Del på andre sider

Kjære Bambi!

Jeg skjønner deg veldig godt og jeg synes du skal begynne med samtaler! Men det er meg selfølgelig! Jeg har allered begynnt enda jeg ikke er gravid en gang:) (kanskje, siden tante har ikke kommet enda)

Jeg synes du burde begynne med samtaler som sagt iallefall når det gåt utover jobb og nattesøvn. Stakkars deg!!

Jeg var på sykehus i dag hos en venninne å kikka på den nye babyen!! Sååå søt men tøft for mamman! Men hun sier ikke detaljer for hun vet hvor redd jeg er ! men så er det det at siden hun ikke vil fortelle så må det ha vært fælt!! Hehe. mange rare tanker!!

Jeg håper virkelig du du tar fatt på problemet. ikke gi deg før du får støtte og hjelp! Og jeg vil så gjerne høre åssen det går!!

Jeg gir beskjed om hvordan testen går!!!! Kryss fingrene!!!

Klem fra Hetti!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8078836-hei-igjen-bambi/#findComment-8104104
Del på andre sider

Hei :)

I går kveld snakka jeg med kjæresten om angsten min. Vi har ikke snakka så mye sammen før om det, jeg skjønner jo at han ikke klarer å sette seg inn i min situasjon. Og jeg fortalte akkurat hvordan det lå an med meg, at jeg har ingen interresse av å føde vanlig, har ikke lyst til å venne meg på tanken en gang. Da sa han (med beste mening) at vi må jo alltid prøve å overvinne frykten vår her i livet. Og jeg tenker at han har så rett - ELLERS i livet!! Hadde jeg hatt flyskrekk eller sosial angst, noe som hadde påvirket hverdagen min, så hadde jeg nok skjønt at dette er noe som må overvinnes! Men angsten min for fødsel vil jeg bare ha i fred, la den være der, og la meg få slippe! Jeg ser ingen grunn til å gjennomgå noe jeg er livredd for, bare fordi 'alle' andre vil det. Kanskje derfor jeg ikke vil til samtaler også. Men du har så rett, Hetti, jeg må vel, ihvertfall hvis jeg skal komme et skritt videre. Jeg forklarte alt det for samboer, og han støtter meg 100% nå. Han mener jeg bestemmer over min egen kropp, ferdig med det. Godt med støtte, ja.

Ellers krysser jeg fingrene for deg fram til torsdag!!

Klem bambi :))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8078836-hei-igjen-bambi/#findComment-8118269
Del på andre sider

Hei bambi!

så glad for at du har snakket med kjæresten din!! Det handler om å snakke om det flere ganger, øve seg liksom, hehe. bli vandt til å snakke om angsten. Sånn er det for meg iallefall! Kjempe fint at kjæresten din ser sånn på det!

Jeg har også snakket med mannen min! han er helt med på keisersnitt (han tåler ikke blod og smerte...stakkar, hehe) men jeg opplever at han er flau over det!! HAn vil ikke at jeg skal snakke med venninner eller andre om det og jeg må lisom "sjule" at jeg sitter her inne! Hvorfor han er det vet jeg ikke men det er fryktlig trist! så jeg er veldig glad for å snakke med deg:) Min mann er verdens beste på alle måter altså men når det gjelder dette og følelser så klarer han ikke å snakke om det! Dessverre!

Men jeg sier igjen: du beskriver tankene dine veldig bra. skriv det ned og gi det til jordmor! hvis du ikke klarer å si det eller "glemmer" å si noe!

Tante har ikke dukka opp ennå:)) Jeg begynner å bli veldig nervøs og jeg gleder meg faktisk! jeg håper jeg ser det blå krysset!! Hehe.bare to dager igjen. Krysser alt jeg har (unntatt beina hehe) for at tante ikke kommer!!

Håper å høre fra deg snart igjen!! Stoor klem fra Hetti!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8078836-hei-igjen-bambi/#findComment-8120668
Del på andre sider

Annonse

JEG ER GRAVID!!!!!!!! fant det ut i dag!! det er bare helt sinnsykt og jeg går rundt å SMILER!!!! det er så sprøtt. har ikke ord. har ledd og gråte om hverandre!!! hehehehehehehe!!!!!

JUUUUHUUUUU!!!!

Men godt å ha noen å skravle med når tankene kommer!!!!!!

Tusen klemmer fra Hetti!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8078836-hei-igjen-bambi/#findComment-8162517
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...