Gå til innhold

En venninne fortalte akkurat at hun tok abort på onsdag.


SusyQ

Anbefalte innlegg

Litt rar følelse. Hvis hun hadde valgt å beholde hadde vi vært akkurat like langt nå. Sprøtt å tenke på at mens jeg går og håper på at det lille livet inni meg skal klore seg fast og vokse, gikk hun og håpet på det motsatte.. Men det rette for meg er jo ikke nødvendigvis det rette for en annen. All forståelse for at hun valgte som hun gjorde, men merkelig var det å snakke om det likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånt blir jo helt absurd når man er i så ulike situasjoner som dere! For oss som ønsker oss barn kan det jo virke veldig rart at noen velger å ta det bort. Da jeg var på tidlig UL ved mitt forrige svangerskap fikk jeg spm fra gynekologen om det var et ønsket barn... Tror de tar tidlige (innvendige) UL på et annet sted enn vanlige UL ved mitt sykehus og at han kanskje derfor var vant med at mange av de som kom så tidlig ønsket abort? Ønsker deg et flott svangerskap og håper venninnen din ikke kommer til å angre på valget sitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt enig, sånt blir helt merkelig å prøve og forholde seg til...

Får bare håpe at alt går bra med henne, og som du sa, det som er bra for deg er jo ikke alltid bra for andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

under mitt forrige svangerskap opplevde jeg noe lignende, bare at venninna mi tok abort før hun fikk vite at jeg var gravid, og i etterkant har hun sagt til meg at om hun visste at jeg var gravid hadde hun nok beholdt det, for hun syntes det var tøft å gå alene, da hun også var enslig. Hmmmmm kjipe greier. Hun var ikke særlig glad på mine vegne når jeg fødte heller............stusselig.........syntes veldig synn på henne.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg opplevde faktisk akkurat det samme i går, ei venninne som hadde tatt abort tidligere i uka! det er jo som dere sier om at vi er i to forskjellige situasjoner og greier, men jeg er enig i at det var veldig spesielt å snakke om dette med henne! ho veit at jeg er gravid og gleder seg med oss til barnet kommer, men det passer virkelig dårlig for henne å bli gravid akkurat nå, og det respekterer jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...