Gå til innhold

når begynte de å snu seg, sitte, krabbe osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er 5 1/2 mnd, vært ganske tidlig ute med rulling fra både mage og rygg. selv om d nå er fra ryggen hun gjør mest.

lurer litt på dette med utvikling, noen steder man kan lese litt om dette med forskjellige faser?

hun sitter ikke selv, og d ser ut som om d blir lenge til hun gjør det enda. men hun vil jo så gjerne! er d noe man kan gjøre for å "hjelpe" henne, sånn at hun opplever litt mestringsfølelse? jenta har temperamentet til mora si, og blir såå sinna/frustrert når hun ikke får til!

krabber de vanligvis før de sitter? noen man kan gjøre for å stimulere til krabbing? hva er neste steg i utviklinga, hva kan jeg forvente meg skjer framover?

bør man hjelpe dem litt, eller bare la ting komme av seg selv? de gjør d vel når de er modne for det. men er jo så spennende dette her, ting går jo så fort nå! så vil gjerne høre litt om dette, da jeg er litt fersk i faget;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snu seg gjorde hun da hun var 6 mnd. Etter det gikk alt veldig fort, ålet seg framover når hun var 7 mnd satt seg opp i går etter å ha forsøkt litt med uehell de siste dagene, Er nå 7,5 mnd. Forsøker å reise seg til bordkanten nå. Har ikke hjulpet henne noe.

Skrevet

snurret seg fra rygg til mage når han var 3 og halv mnd. først gangen.så gikk det vel noen uker før han gjorde det fast.

krabbet når han var 6 mnd.

sto i senga på 7 mnd dagen

gikk første stegene på 10 mnd dagen

husker ikke når han satte seg opp,men var vel kanskje ved 7-8 mnd alderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...