Gå til innhold

Fastlege eller gynekolog???

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt en MA og jeg blør ennå 4 uker siden. Det er ikke normal?!

Men jeg føler bra, ingen feber, kun litt smerter en gang i dag (ikke noe å snakke om).

Jeg vil jo gjerne få UL for å forvisse meg om at alt kom ut.

Må jeg bestille time først ved fastlege eller kan jeg direkte bestille time ved gynekolog?

Takk for svar!!!

lillebamsen (ny i Norge, kommer fra Tyskland og unskylde meg for dårlig norsk!)

:-)

Fortsetter under...

Jeg hadde en MA for 3 uker siden. Har blødd hele tiden, men på slutten av den siste uka har det vært veldig lite og holdt med truseinnlegg. På fredag var det nesten ingenting og jeg håpet det nå var over. Litt utpå kvelden syntes jeg det kom litt og gikk på do og skiftet til bind og ca 10 minutter etterpå så "fosset" det ut! Unnskyld detaljene... Men det var så mye at jeg ble redd og bindet holdt ikke så mange sekundene. Jeg ringte sykehuset jeg hadde vært på og de sa jeg gjerne kunne komme en tur med en gang eller komme fastende i dag morges i tilfelle det var noen rester de måtte ta med utskraping. Jeg hadde ikke så lyst til å vente så dro på sykehuset med en gang. Blødningen hadde avtatt, men kom inn til ultralyd i løpet av 5 min. så det var kjempebra! Heldigvis var alt som det skulle være, var mest sannsynlig en liten rest som kom ut og det var grunnen til at det ikke hadde stoppet helt å blø. Etter i går morges har det vært absolutt ingenting og nå håper jeg heldigvis det er over for denne gang! Det beste for deg er jo hvis du kan ta en tur på sykehuset. Jeg synes det i alle fall var veldig betryggende å ha sett at alt var som det skal være! Ellers så er det bare å ringe en gynekolog å forklare situasjonen, regner med at det går greit uten henvisning. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...