Gå til innhold

kan man amme vis man får medisin mot brystbetennelse??


Rosaglede

Anbefalte innlegg

Vil ikke slutte å amme sønnen min...

Irriterende at jeg har fått dette drittet...

Helt skutt og kvalm....

fy søren altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt, for beste "medisin" mot brystbetennelse er nettopp amming . Babyen tømmer brystet best og brystet skal tømmes så grundig og ofte som mulig.

Man får en antibiotika som ikke påvirker babyen, kom deg til lege før du blir skikkelig dårlig (40 i feber og rister over hele kroppen - dette kan du bli skikkelig sjuk av !)

God bedring !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har hatt det 2 ganger selv og fikk AB som bayen tålte. Vil som Bratsj sier anbefale å gå på legevakten eller til lege så kjapt som mulig, hvis du ikke får dette under kontroll kan man bli skikkelig syk. Fikk det selv på julaften, og den ble tilbrakt ristende og grisesyk under 6 tepper på sofaen... Vil anbefale å amme MASSE. God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nok en brystbetennelse på fredag (2 uker siden sist) og kom meg til legen så fort jeg kjente at det var på vei. Jeg rakk derfor ikke å bli skikkelig syk og fikk Ery-Max som er en antibiotika som kan brukes mens man ammer. Dersom du har veldig vondt og ikke har kommet deg til legen ennå, så ta en ibux eller to, det hjelper ihvertfall nok til at man får sove litt og for å få ned feberen.

Sist jeg hadde brystbetennelse gikk det over ved å amme masse og ta varme bad, men så fikk jeg det tilbake etter to uker så jeg håper nå at antibiotikaen tar betennelsen for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...