Gå til innhold

Et godt tips for de som savner gode og fine gravidbukser

Anbefalte innlegg

Da jeg gikk gravid forrige gang, kjøpte jeg noen bukser jeg likte veldig godt(uten å ta hensyn til magen); så kjøpte jeg ribbestrikkstoff(veldig tøyelig) i "stoff og stil" og så fikk jeg en gang moren min og en gang en lokal sydame til å sy dette stoffet som "mage" på buksa... Først kneppet jeg buksa på meg . Sydama tegnet et strek like under der hvor magen min begynte; altså der hvor buksa begynte å trykke, deretter sydde hun gylfen /glidelåsen ja alt sammen, for så å klippe av den biten som var stram, så skjøtet hun det stoffet på. Jeg er lang og følte for at dette stoffet skulle rekke over hele magen min (noe som jeg ikke får på kjøpebukser, siden jeg er så lang). Øverst på denne stoffet(ovenfor magen) sydde hun inn en strikk som holdt buksa på plass og denne strikken skiftet jeg ut /skjøtet på) utover svangerskapet, da magen ble større. På denne måten får vi det akkurat slik vi vil, og så føler man seg så vel i buksewr du ellers ville ha brukt. Man kan jo gjøre dette med bukser man har fra før av. Nå er jeg gravid igjen og det er en fornøyelse og ta frem disse buksene. En steinkul Dieselbukse, en Lee-bukse og en fin svart penbukse. På denne måten slipper jeg unna disse uformelige H&M buksene som det blir hengerumpe og kne i etter kort tid. Jeg er klar over at det finnes bra merker på mammaklær, men de egner seg slettes ikke for lange folk eller for korte /tette folk.. Jeg fikk også min mor til å sy en slik bukse helt fra bunnen. (Hun valgte å sy den enkel og tidløs, rett opp og ned)Den er også en super favoritt, som jeg nå også vil bruke masse. Ellers så er denne våren og sommeren genial med tightsmoten og søte korte kjoler over....... Håper noen får bruk for dette tipset. Det er verdt bryet! Vi trenger å føle oss fjong og fin for de om vi bærer litt ekstra!!!!!! Stay cool!!!!!!!!!!!!!! Ha ha....lykke til alle sammen............

Fortsetter under...

Hei, og takk for gode tips!Foreløbig har jeg jo null mage, men når den kommer(og det håper jeg den gjør snart!) så vil jeg trenge disse tipsene. Heldigvis har jeg en svigermor som syr masse=) Men jeg hadde også satset på at jeg skal få bruke litt kjoler siden vi skal gå gravide på sommeren=)

må bare spørre om en litten ting.. legger dere bare på dere på magen eller? da jeg var gravid sist fikke jeg hele tiden høre at jeg bare hadde lagt på meg magen, men jeg fikk jo ikke de vanlige buksene mine lenger enn til halveis oppå lårene... så det var ikke helt sant! så selv om jeg syr om mine favorittbukser til "mamma"-bukser, så vil de sikkert ikke passe denne gangen heller! men det er en kjempegod ide for de som kan :) nå blir jeg misunnelige på dere hehe!

Annonse

Gjorde akkurat det samme jeg også....

kjøpte bukser på salg i min lengde (lengde 36) og en større størrelse/eller to.. eller dersom jeg fant bukser på salg underveis så kjøpte jeg dem og sydde dem om akkurat som du gjorde...med hjelp fra mamma og bestemor..

Det er også de buksene jeg brukte mest... jeg la på meg 26 kilo sist gang.. og mange av de kiloene kom på lårene også... desuten var det godt å ha noen bukser som jeg kunne bruke når snuppa var kommet ut også.. magen/lårene forsvant jo ikke akkurat på dagen etter fødselen.. så det er lurt å få/finne seg/sy seg bukser som passer også seint i svangerskapet.. fordi det er ufattelig deilig å ha noe litt romslig etter på også..

Sånn som jeg gjorde det (dvs bestemor) hun..

fjernet et rundt stykke forran på buksa, altså så langt som hun måtte slik at glidelåsen/knappene ble borte .... og så sydde hun fast denne svarte (finnes også i hudfarger og sikkert andre farger også) greia (som er som en pølsemed hull i begge ender)..(som jeg ikke husker helt hva heter) til buksen, der hun har klippet bort fronten på buksen.

vist jeg skulle ha gjort det med denne buksen jeg nå har på meg ville ca 10 cm ha blitt klippet bort, la oss si at man la en talerken på fronten av buksen, så vil den lage en halvsirkel nedover mot skrittet, og sirkelen i mine bukser sluttet akkurat der knappene/glidelåsen sluttet... den svarte greia burde være så lang at den på en måte rekker over magen, slik at når man fester stikket så holdes buksa oppe...

og den andre måten.. som vi bare gjorde på en bukse.. det er å lage en v form på sidene i buksen, altså slik at buksen beholder sin opprinnelige front og bak. der man klipper/utvider buksen med v-en syr man inn ett slikt svarttøystykke som er tøyelig, slik at man kan regulere størrelsen etterhvert som man har behov... det eneste er at buksen har en tendens til å skli ned, fordi man ikke kan stramme beltet så mye over magen( ihvertfall klarte ikke jeg det,, det ble litt ondt) men denne buksa var grei å ha når magen ikke var såååå stor... bare sånn middels... (vist dere skjønner)

litt bedre nå????? veldig vanskelig å forklare... kan sende bilde på mail av buksa med v i siden.. men den andre har jeg lite eller ingen gode bilder av... man kan sende det jeg har der også.. legg inn mail her.. så sender jeg.

det er jo bare å se for seg en helt vanlig gravibukse. Forskjellen på en vanlig bukse og en gravidbukse er jo at gravidbuksa er lavere på det området det satrammer, så går ribbestrikkstoffet derifra og oppover magen, mens en vanlig bukse ville jo ha trykt inn magen, der hvor knappen ca er. Altså ;man klipper av den biten på buksa(fra ca glidelås og oppover. Dere som ikke skjønner dette er ikke dumme, men har kanskje litt dårlig fantasi.....he he ...det er jo bare å se for seg hvor dere hadde ville at buksa skulle vært romsligere...ikke noe hokus pokus..... skal se om jeg har et bilde liggende......

Fantasi eller ikke. Har ihvertfall kjørt meg fast i et blindspor...

Klipper du vekk glidelåsen, eller bare linningen? I bue eller i v-form-splitt? Var dette bukser med lommer? tror nemlig det er lommene som gjør at jeg står fast.. Sorry!

Annonse

nei du det var ikke slik men, jeg lo litt da jeg skrev det. Hvis det er lommer på buksa di kan du jo klippe buksa av der hvor de går, slik at lommene blir borte. Jeg skal prøve en av de første dagene å legge inn bilde på " hjemmesida vår".......

Jeg bare kødda med d om dårlig fantasi altså....... hi hi hi...... :)

Jeg tok det for fleip.. Ingen fare der.. Blir bare kjempeirritert på meg selv for å ikke se det for meg..(Pleier vanligvis ikke å være så dårlig på det. Er det lov å skylde på at jeg er gravid? ;-) )

okei :) nå tror jeg faktisk at jeg har skjønt det! wow... ikke så greit å være litt surrete.. trodde vi måtte sy ny glidelås og greier jeg.. hehe :) men jeg skal iallefall på buksehandling i morgen eller en av dagene, for jeg skal besøke mamma i helga og fri til henne ang. bukser! bra dere har vært tålmodige med oss :) takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...