Gå til innhold

Vil gjerne ha synspunkter på prevensjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal absolutt sikkert ikke ha flere barn nå, så jeg trenger noe som er sikkert (utenom sterilisering da som vi ikke er helt modne for tror jeg).

Men, jeg misliker sterkt alle former for hormonprevensjon, dvs jeg har prøvd ulike p-piller med sterke bivirkninger for meg, og jeg er urskeptisk til hva disse hormonene gjør med våre viktige sykluser og instinkter.

Så, hva finnes uten hormoner? Vanlig spiral, funker det?

Hvilke p-midler har minst hormoninnhold?

Hører så rare ting ang blødninger med hormonspiral.

Kan noen dele sine erfaringer med meg blir jeg glad :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker kobberspiral og er veldig fornøyd med det, men det er ikke like sikkert som hormonspiral (det regnes som like sikkert som sterilisering), for 1-2 av 100 blir gravide i løpet av et års tid med den prevensjonen. Vi skal jo ha flere barn, så den risikoen er ikke så innmari nøye for oss.

Skrevet

Takk for svar!

Får du mensen som vanlig med kobberpiral?

Kan fastlegen sette den inn? Hvis jeg velger det, skal jeg ha den med på 6-ukerskontrollen, eller skjer det senere?

Skrevet

Har ikke fått tilbake mensen etter fødsel, men brukte kobberspiral før jeg ble gravid også (ble ikke gravid med den i, altså!). Fikk mensen som vanlig, kanskje litt mer blødning enn ellers, men ikke store mengdene.

De satte denne inn på sykehuset, men det var fordi fastlegen min følte seg usikker på å gjøre det, for den skal jo sitte rett. Tror det er litt opp til hver enkelt lege. Du trenger ikke ha med på kontrollen, bare si du vil ha og så får du henvisning/ny time, så setter de den inn ca 3 mnd etter fødselen.

Skrevet

Takk for svar igjen. Da skal jeg snakke med ham om det på 6ukerskontroll.

Det var lenge å vente (3 måneder). Velvel, man får gjøre noe midlertidig...

Skrevet

Nå tror jeg forresten at jeg lyver litt. Mener det bare var 2 måneder, når jeg tenker meg om, for jeg fikk time på sykehuset et par uker etter kontrollen.

Skrevet

Vil anbefale nuva ring/p-ring:) Den er det mye mindre hormon og dritt i en andre p-middel. Jeg fikk iallfall ikke bivirkninger på denne i forhold til p-piller.

Så slipper du å tenke så ofte på det, hver tredje uke bare:)

Enkel og grei i bruk og sikker!

Skrevet

Hvordan funker en p-ring da? Mye koster den?

Skrevet

Da jeg brukte den( går ikke på noe nå, da vi er prøvere) kosta den ca 300 kroner for en pakke med tre stk. Da har du tre mnd.

Du setter den inn som en tampong, så sitter den inne i tre uker, så en uke uten(mens), og setter så inn en ny. Kan enkelt hoppe over mens ved å sette i en ny etter tre uker:)

Kan taes ut dersom den sjenerer samleie og settes i etterpå igjen.Ikke i veien her da, mange venner som også bruker den og er ikke i veien der hell:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...