Gå til innhold

ÆSJ!!!! Nå nattammer vi igjen- hver natt..

Anbefalte innlegg

Jenta mi var så flink til å sove rundt, hun begynte å bli flink da hun var 2mnd, og innen hun var 3mnd sov hun fra ca 22 til 8.30. Jeg slet med legging, og hun ble nesten aldri mett på kvelden, ammet masse og gav litt flaske for å fylle opp, av og til, ikke hver kveld.

Nå er hun 4,5mnd, og har begynt å våkne på natten igjen, flere ganger. Har ikke prøvd å ikke gi pupp, jeg bare resignerer i trøtthetens navne, og ammer/samsover litt på natten, sovner med puppen ute, så blir litt små-amming et par ganger før jeg tusler inn til min egen seng igjen. Har begynt med grøt ETTER at hun begynte å være våken, hun er fornøyd med grøt, og blir tydelig fortere mett på kvelden, så kvelden har blitt enklere. I går sovnet hun tidlig, ca 20.30. Allerede 23 !!!!!!!! våknet hun. Natten har blitt helt kaos.

Hva skjer???

Fortsetter under...

Hei!

Våknet hun kl 23 og var sulten igjen? Har lest at grøt om kvelden kan gi magevondt om natta... Man kan jo lese mye rart, men leste også at morsmelk er mer næringsrikt og metter lenger enn grøt... Har ikke prøvd grøt enda her, så jeg har i grunn ikke peiling. Sikkert individuelt også...

Andrea: Vær snill med mamma i kveld/natt da! Sove-sove-soooooooove!

Halloen:)

Jeg er ganske sikker på at hun våknet pga sulten. Prøvde ikke smokk-smokk-smokk da, men hun virket sulten, så gav bare pupp med en gang. Takk for sovevibber, det trengs... Har holdt på over en uke nå, er ikke vant til nattamming lenger jeg..

Sånn er jenta mi også, hun er 5 mnd..... har aldri sovet gjennom. Har også begynt å gi grøt nå, men gir det sånn i 17 tiden også legges hun mellom 20-21 (ammes til søvn). Ammes igjen ca kl 23, 02, 05 og 08.... noen ganger går det litt lengre tid mellom ammingen....

Litt irriterende når hun bare skal ha en liten "supp" for å sovne igjen ( i det siste har hun tømt brystene) , men tenker at så lenge jeg er hjemme (ikke jobber) er det ok. Vi sovner igjen begge to med en gang. Tror hun som regel er sulten, hun vokser jo til og krever mer og mer ( 7 kg, 67 cm lang).

Vil vel egentlig bare si at du ikke er alene;-)

Hei:)

Nei, vet jo at mange nattammer, men bare litt ekstra slitsomt siden jeg vet at hun "kan bedre"... I natt var det bare en amming forresten (tror jeg, husker ikke helt..), den første gangen hun våknet funket det med smokk.

Annonse

dette er jo helt vanlig. Rundt 4 mnd blir de mer sultne, og mange tror grøt hjelper og det er ikke alltid tilfelle. Jeg har alltid nattammet mye men det ble ekstremt rundt 4 mnd. begynte med litt grøt som resulterte i mer oppvåkning, ca annenhver time. gikk over til å fullamme igjen og da ble det litt bedre.

Slik er det bare å være mamma, har jeg innsett. De trenger oss hele tiden, også på natten - tro meg, jeg har en gutt på snart 9 mnd som nok helst ville hatt pupp mange ganger om natta men nå bare får 2 ganger, prøver å avvenne sakte med sikkert..

Å være mamma er en heltidsjobb mer enn noe annet, med mye nattarbeid.. Og jeg tror det er viktig at de får selvregulere og få pupp så mye de vil fram til de har begynt med endel fast føde og viser mindre interesse for puppen.

Jeg har selv insett at kravene til seg selv må senkes når man har barn, og jeg prøver å sove så mye jeg kan på dagene og ikke tro at jeg skal få til alt mulig vedsidenav. I alle bøkene jeg har lest står det at rundt 3 mnd begynner babyen å hoppe over et nattmåltid men leser man på disse sidene ser man jo at det absolutt ikk stemmer. De aller fleste har babyer som må ammes om natta, på et eller annet tidspunkt i det første leveåret.

Hengi deg til morsrollen og slapp av med at dette er helt vanlig, og en periode, som går over etter hvert. MAsse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...