Gå til innhold

Ks eller vanlig fødsel,annengangs..

Anbefalte innlegg

Jeg er så om tvil hva jeg skal gjøre.

Fødte en nydelig liten gutt på 2890 gram og 46 cm i 2004.

Fødselen gikk fort fra da jordmødre kaller det en fødsel.

Jeg åpnet meg 5,5 cm på 1,5 time.

Lille gutten la seg aldri ned i bekkenet, jeg lå med full åpning og barnet var forsatt under brystet på meg.Fikk medisin for å få han nedover.

Ble klippt masse, de måte presse på magen for få han ut siden han hadde dårlig hjerte lyd og navle strengen rundt hodet. Hadde enorme smerter i under livet lenge og orket ensten ikke sex på 9 måneder.

Det som gjør at jeg kanskje ønsker keisersnitt denne gangen er at jeg ser på fødselen som veldig skremmende i etter tid.

Jeg fikk døden nær opplevelse, forlatte min egen kropp. Hørte høye lyder og så meg selv føde fra fugle perspektiiv. Leste i Nylander boken at det er 5 prosent av fødene som gjør dette.

Husker overhodet ingen ting og var kjempe dårlig etter fødselen.

Orket ikke holde han eller noe.

Fikk ene rom, og barnet sov et annet sted. Var ikke i stand til å savne han en gang.

Har gått til samtaler med jordmødre og de vil jo at jeg skal føde normalt, men de kan jo ikke garantere meg en bedre opplevelse. De sier de skal gjøre alt for at jeg skal få epidural ( hadde ikke det sist) men kan ikke love heller siden det gikk så rakst sist.

Jeg har sagt jeg vil føde et lite barn, men neskter å føde et stor.

Jenta jeg har i magen kan se ut til æ være en del større, men har fått time i uke 36 for ny måling.

Jeg er så i vil hvor jeg skal sette grensa på hva en stor unge er for meg...

Vet jo at det kan gå lettere andre gang, men tenk om jeg ikke rekke repidural og må i tillegg føde en stor unge...

Har ikke lyst til å føle at jeg dør en gang til.

Sikkert ikke mange som har hatt slik opplevsle her siden det kun er 5 prosernt som opplever dette...

Føler det begynne å nærme meg og ligger mye våken å tenker hver natt. Blir kjempe sliten av dette...

Noen som har noen råd til meg???

.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8077910-ks-eller-vanlig-f%C3%B8dselannengangs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte også å si at jeg har fått bekkenløsning, kjempe vondt for å gå.

Fysioterapauten har skrevet skriv som jeg skal ta med på sykehuset om at jeg ikke skal ligge å føde. Kunne få sen skader av det.

Blir det som sist, hadde jeg ikke klart å stå på bena..

Svarte deg på 3.tri, men limer inn svaret her også:

Jeg fikk en gutt på 4,9 kg og han kom aldri ned i bekkenet så det ble hastesnitt...

Skal ha planlagt ks nå...

Hadde bedt om det jeg også....Kan ha sex 6 uker ettepå ute problem..hadde det sist...Selv om jeg hadde mye vondt etter forrige ks så var jo det et hastesnitt og jeg var smertefri etter en uke.

Under ks kan du være våken slappe av og du får babyen din i løpet av minutter.....

Da kan du heller være øm og sår i magen din etterpå og ork til å se barnet ditt..

Håper uansett du får en fin opplevelse...det er det viktigste.

jeg valgte å få keisersnitt nå, fikk styrtblødnin etter fødselen i 2005 etter 3 tette fødsler. dette sitter i som en skygge i meg, derfor har jeg bestemt meg for KS. Vil være trygg på at alt går bra og ikke forvente noe slikt igjen, skjønner deg godt om du velger ks. du har jo født og vet hva du går til og har den psykiske belastningen fra din tidligere fødsel må de være mer hensynsfulle. jeg ville ha tatt ks. bare tanken på en fødsel til med de samme blødningene, grøss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...