Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Dette er sikkert dumme spørsmål, men jeg må likevel få vekk denne bekymringen som henger over skulderen min. Er førstegangs gravid og svangerskapet har vært knirkefritt hittil. Skal på UL om 2 dager og nå kommer alle bekymringene. her er ett av de. Hver morgen når jeg skal snu meg eller skal stå opp, får jeg en skikkelig strekkorgie. Alle musklene i kroppen min spenner seg og jeg er litt redd for at det skal skje babyen min noe mens musklene strekker seg for å "våkne opp". Hele kroppen min nærmest rister, for jeg prøver å holde igjen slik at jeg ikke skal "presse" ut ungen. Min andre bekymring. Jeg har en kanin, og jeg leste en artikkel om Toxoplamose. Kan jeg bli smittet av min kanin????? Jeg vet at hovedverten til denne parasitten er katter, så jeg har ikke vært nær en katt på 5 mnd! Jeg takker for alle svar, og håper noen av dere der uten kan få vekk det stygge trollet som sitter på min skulder.
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 ikke å bekymre seg! :) det er sikkert ingenting. hør med de på ul når du skal dit. og det med kaninen din tror jeg bare du kan slappe helt av med. jeg har vært i nærheten av både katter og kaninener. så tror ikke at det blir et problem. men hvis du er kjempe redd kan du ringe JM ller fastlegen din. så løser det seg. lykke til!
nenja Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Hei! Du nok ingenting å bekymre deg for! Litt morgenstrekk skader ingen og jeg skal love deg at det skal mer til for å presse ut ungen;) Når det gjelder toxoplasmose så er det veldig, veldig sjelden forekomst i Norge. Så lenge det er en inne-kanin du har som ikke er ute i jorden trenger du i alle fall ikke å bekymre deg. Det de sier at det smitter gjennom katteavføring, så når man er gravid skal man være påpasselig med å vaske hendene godt dersom man kan ha vært i kontakt med katteavføring (tatt å skiftet kattesand eller hatt hendene i jorden som en katt kan ha gjort sitt fornødene i). Slapp av og nyt svangerskapet, - og ikke minst; gled deg til ul, selv skal jeg i morgen!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 hei,skjønner at du er bekymret,tror alle de vordene mødrene er innebygd med slike negative og ekle følelser i kroppen, har selv masse av de ekle tankene,enda jeg også har hatt et knirkefritt svangerskap hitill(er i uke 12)....når det gjelder de strekkorgiene tror jeg du bare kan ta det helt med ro,jeg har også hatt mange av de,og legen sa at det er bare vanlig, og det er normalt å ha slike smerter i kroppen når man er gravid,mye som skjer inne i oss vettu...det er sikkert bare knøttet ditt som strekker litt på seg;) når det gjelder kaninen din har jeg ikke hørt noe om de i sammenheng med den toxoplasmose bakterien,og det er ikke katten i seg selv som er "farlig" , det er avføringen man ikke skal komme i nærheten av...så du kan bare slå fra deg den ekle tanken også,siden du ikke har vært i nærheten av en katt på 5 mnd;) så senk skuldrene og nyt graviditeten,og lykke til på ultralyd;)
mammatil2*06&07* Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 som de har sagt over her, tror ikke du trenger å bekymre deg for at babyen skal ta skade av det,den ligger så godt å trygt der inne=) men snakk me jm eller lege,er bedre å snakke med dem enn å bekymre seg.....!! å jeg har heller ikke hørt noe om fare for toxoplasmose bakterien smittet fra kanin,er katteavføring som du kan få den smitten fra.... men jeg skjønner godt at du bekymrer deg, ligger i vår natur=) morsrollen slår inn for fult når det er noe=)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 Tusen takk for alle svar. Det lettet, ble plutselig 10 kg lettere Jeg kjenner at morsrollen kommer for fullt, men jeg vil heller ikke bekymre meg unødvendig. Det er jo ikke morsomt og gå å bekymre seg hele tiden. Men akkurat denne parasitten fikk meg til å bite negler, siden jeg da har en kanin. Og denne strekkorgien er jo forsåvidt normalt for alle......? Man strekker seg jo hver morgen når man våkner..... det er ikke noe ubehagelig når dette skjer, men jeg føler at jeg kanskje skader min baby når jeg gjør det. Og da prøver jeg å holde igjen..... Jeg er kanskje litt rar som spør om dette, men jeg har vel egentlig innsett at ingen spørsmål er dumme....... Så igjen, jeg takker alle for svar og det stygge trollet ble knipset vekk fra min skulder.
Love my kidz Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 Ååååh, vettu, jeg har akkurat samme opplegget som du hver morgen jeg!!! Jeg har lurt på hvorfor det er sånn, og har følt det litt ekkelt. Jeg også skjelver/rister, må strekke meg litt før jeg står opp. Da gir det seg. Jeg er i 16.uke, har hatt det sånn i allefall en uke. Vi får tro det ikke er farlig, bare ubehagelig. Jeg passer meg for å ikke strekke meg for mye, innbiller meg at det ikke er bra. Er noe mora mi har innprenta i meg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå