Gå til innhold

Noen som har pusset opp bad før?

-carina-

Anbefalte innlegg

Vi skal innhente tilbud fra rørleggere for å pusse opp badet vårt nå... Lurte på om det er noen som har pusset opp bad av dere? Har dere noen gode råd og tips å komme med?

Det er så kjekt å prøve å tenke mest mulig igjennom ting på forhånd, så man slipper å angre i etterkant. Vi har jo flytteplaner om en fem års tid, så det er meningen å lage ett billig bad, men som ser greit ut i forhold til å få ett godt salg siden... :o)

Dersom noen har tips, så er det kjempeflott! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pusset opp badet vårt da vi kjøpte leiligheta/huset for litt over et 1 år siden. men badet vårt er veldig lite, så det ble ikke så veldig dyrt :)

og vi brukte polske håndverkere, de var kjempe flinke, de pusset opp alle rommene her :) Vi sa hva vi ville at de skulle gjøre, så ble vi enige om en pris :) Skulle vi ha gjort det samme med norske, hadde det blitt altfor dyrt, og da kunne vi ikke pusset opp alt med en gang, men bare litt etter litt!!

Vi har også mange bekjente som jobber innen byggebransjen, så vi fikk ordnet gode priser,, feks så ble flisene og innredninga på badet mye billigere enn vi hadde trodd fordi en kompis av sambo jobber på Byggkjøp:)

Så det lønner seg å kjenne noen i denne bransjen :)

Lykke til med oppussinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal pusse opp badet nede snart. Kan høre med broren min om dere kan få rabatter gjennom han på Byggmakker om du vil det? Vi tar det gjennom han så det blir litt billigere. Har et vennepar som nettopp pusset opp badet, tenkte å høre med de hva de betalte, og pappa som er snekker om han har gode råd. Kan si fra til deg hva vi finner ut:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pusset opp badet når vi flyttet inn for en 3 år siden, og badet er igrunn fint det, men jeg angrer på at vi ikke la større vekt på diverse detaljer...

Bl.a. så har vi innebygd badekar, men skulle ha "bygd det mindre inne" i forkant, for det tar en del av gulvarealet de 15 cm i bredde x lengden på badekaret.

Og jeg skulle ønskt at vi hadde velgt ulik størrelse på flisene. Nå har vi 20x20 fliser på gulv og vegger.

Mye fint å få tips om dersom man leter på nettet (smugtitter på andres bad på finn.no f.eks!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte baderomsmøbler på nettet. Da får en mer å velge mellom, og en kan være så heldig å komme over et tilbud. Vår erfaring var at vi fikk mer for den samme prisen på nett i forhold til i en butikk.

Vi fant også et stilig blandebatteri til badet på nettet:-)

Og steamdusjen bestilte vi på nettet også, jeg vet rett og slett ikke hva vi skulle gjort uten internett.

ps. Tusen takk for et supert godt råd Carina, jeg sendte sambo bort i den nye leiligheten med en bærebar....og jippi en snill nabo har usikret nett...hehe

Vi er endelig ferdig med å pusse opp leiligheten vår, det tok BARE 3 mnd. Han som hadde bodd der de siste 18 årene hadde ikke gjort noe i det hele tatt. Badet så ikke ut, og det som var delt i 3 rom (toalett, bad m dusj og vaskerom) er nå blitt et stort rom. Vi har også fått laget dør inn til soverommet vårt, så vi slipper å gå hele veien rundt via stuen og gangen. Vi har også fått spotter i taket på badet med dimmer, så slipper vi å ha på så mye lys når Oda trenger ny bleie om natten.

Grunnen til at det tok så lang tid med vårt bad var at vi var nødt til å rive ned vegger og støpe om gulvet...og så var det de arbeiderne (elektrikere, murer osv...) som ikke kom når de skulle, kuttet oss ut fordi de hadde for mye annet å gjøre uten å ringe å gi beskjed...så en del uker gikk vekk i venting på trege arbeidere.

Vi hadde også noen utenlandske arbeidere, de var flinke og effektive (og grunnen til at vi fikk råd til å pusse opp).

Nei dette ble visst både langt og rotete, og jeg bør fortsette å pakke. Vi har flyttet ut, men vi må gjøre i stand til bilder skal bli tatt på tirsdag.

Tusen takk igjen for at du fikk meg på "usikret nett" tanken, ble kjempe lettet da jeg hørte at det var internett der borte...det holder masse til vi får opp eget nett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde det meste selv vi! :D

Men støtter innlegg over her, som sier bruk god tid på å tenke i gjennom! Vi la panel utapå gipsplater på veggene, det er jeg i grunn ganske fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt på å gjøre endel selv, men vi tok en liten oppussing av kjøkkenet i høst. Og fant ut at dersom vi skulle bevare ekteskapet var det ikke aktuelt å ta en full oppussing av bad selv!! ;o)

Har tenkt på å leie inn "ikke-norsk" arbeidskraft, vet om to vi kan få tak i. Men siden vi skal selge igjen siden er vi litt skeptiske i forhold til forsikring og slikt... Dersom det blir noe tull så er det jo litt dumt, da??

Derfor vi vel egentlig har landet på at vi kommer til å bruke et norskt firma for å pusse opp. Men tenker som sagt å gjøre minimum siden vi har planer om å selge leiligheten igjen om ca fem års tid... :o)

Men skal jammen meg ta en runde og søke litt på nettet, både etter billige baderomsmøbler og etter gode løsninger... Må bare vente til jeg kommer hjem til meg selv, nettet her hos mamma tar "dagesvis" å laste opp nye sider! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Det er jo fint om du hører om broren din kan få rabatter, men det er kanskje litt dumt å "misbruke" hans muligheter der... Hvis han nå skulle synes det er greit, så er det klart at vi blir takknemlige! :o)

Om pappaen din har forslag på et firma som gjør en god jobb, relativt punktelige og ikke alt for dyre så tar vi veldig gjerne imot tips!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom med gode linker til bade-sider da!!! jeg trenger litt inspirasjon...

Skal jo flytte i mars/april og om vi får mer penger for leiligheten på salget kommer vi til å lage et bad til i kjelleren! Det er vaskerom der idag og det er diiigert!!! hehe...

Har jo pusset opp badet her vi bor og der gjorde vi alt selv. Pappa er elektriker og broder'n er snekker. Trengte ikke bytte om på rør og sånn.. Støpte gulv m varmekabler, sorte fliser på gulvet og beige på veggen, panel helt øverst på veggen og panel med spotter i taket. Har innredning i lys tre med speil og hel vask. Glassbyggerstein i dusjnisje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo pusset opp badet vårt (hva er det vi ikke har pusset opp??). Barna er veldig fornøyd med badekar, jeg er litt lei meg for at jeg ikke prøvelå badekaret før jeg valgte - det er litt lite til meg:-( Men da får jeg velge - varme skuldre eller knær...

Vi har glassbyggerstein som dusjvegger - og det jeg er mest fornøyd med er arealet i dusjen! Der klarte jeg å stå høygravid sammen med to unger, og fortsatt ha god nok plass!

Vi har også ulike størrelser på flisene, noe mosaikk på gulvet og i dusjen, ellers 30x30 på gulvet og 15x15 på veggene.

Men det jeg kommer til å bli mest fornøyd med er direkte nedkast for skittentøy (ikke unger!) til vaskekjeller fra hovedbadet... Foreløpig ligner vaskerommet et bomberom;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...