Gå til innhold

Hvis man tar en eggløsningstest og man allerede er gravid, vil den da gi positivt utslag??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, en eggløsningstest gir positivt svar hvis du er gravid fordi hormonene ved graviditet og eggløsning er nesten helt like. En eggløsningstest vil slå ut positivt på samme tid som en graviditetstest gjør det.

JA! Jeg sjekket det på meg selv da jeg fant ut at jeg var gravid, og det stemte det!

Det eneste som kan gjøre at man får et falskt positivt resultat er i tilfelle om man har eggløsning mye senere enn man tror, sånn at det faktisk er en eggløsning testen slår ut på. Det er derfor det aller sikreste er å bruke en graviditetstest da den ikke kan slå ut på eggløsning.

Hei :) jeg har ikke samme erfaring med eggeløsnings tester, jeg tok Clearblue digital eggeløsningstest i 8 dager rundt da jeg trodde jeg hadde eggeløsning, jeg fikk aldri noe positivt utslag. Det viste seg 1 og en halv uke senere at jeg var gravid. Så for meg fungerte ikke dette som en indikator på at jeg var gravid. Men jeg har lest at man kan lese av eggeløsnigstester som er positive mange dager på rad som at man er gravid. Håper jo det i ditt tilfelle da:) Det beste er jo og ta graviditets test, der HCG måles. (HCG måles ikke i eggeløsningstester)

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...