nybakt_mamma Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 jeg tenker på mye rart ang fødsel og alt det der. prøver å forestille meg hvordan det kommer til å bli, men har jo oppdaget at det egentlig ikke er noe vits. jeg kan jo ikke styre det uannsett. Men jeg er litt bekymret for at jeg da skal være i gang med fødselen også ringer jeg føden og sier at så og så mange min er det imellom riene, også får jeg til svar at det her kommer til å ta laang tid siden jeg er 1.gangs fødene. er redd for å ikke få lov til å komme når jeg vill!!!!
ennaH Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Dersom du har 15 minutter mellom riene, er det ingen grunn til å dra til sykehuset. Ikke med mindre du må ro/fly dit, da. Det er mye bedre å vente hjemme, der du er trygg og kan se på video eller gjøre andre ting som tar tankene vekk fra det som skal skje, enn å sitte på et nakent rom og vente i timer etter timer etter timer etter timer.... Det er en grunn til at de ber deg vente til fødselen faktisk er rundt hjørnet. For noen førstegangsgravide tar det jo flere døgn!
nybakt_mamma Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2007 ja det er jo akkurat det... med noen så tar det lang tid. men mange jeg kjenner som var 1.gangs fødene tok det ikke mer enn 2-3 timer. vi er jo alle forskjellige. men de kan jo ikke nekte meg å komme da ... eller??
ennaH Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Når du merker riene, ringer du føden. Da spør de hvor lang tid det er mellom hver ri. Så ber de deg eventuelt vente hjemme til det er så og så lang tid mellom riene. Dersom du bruker et døgn til det er så og så lang tid, så er det klart at du kommer inn seinere enn dersom du bare bruker en halv time. Dette kan de mye om på føden! Dersom alle kvinnene i din familie har hatt styrtfødsler, må du fortelle føden det idet du ringer. Da vil de ta hensyn til det. Men det skjer svært sjelden at babyer blir født i veikanten på motorveien!
nybakt_mamma Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2007 hahah fikk meg en latter der ja;) mamma var kjapp med alle oss tre. håper det går i arv da:)
nybakt_mamma Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2007 gutten min og jeg har en date den 13.juni. klokkeslett må vi komme tilbakt til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå